Alla inlägg den 7 september 2018

Av Sirpa - 7 september 2018 08:11

Igår var jag iväg, efter frukost och sade upp mig på jobbet.

Blev inkallad till chefen dagen innan och fick en rejäl avhyvling.

Jag hade ju försökt då till en förändring och byte av tjänster mellan min sambo och mig.
Vilket inte var bra alls då alla skall jobba efter sitt eget schema.

Jag klarar inte av dessa hemska nätter som finns på schemat så jag fick valet att antingen gilla läget och jobba på eller ge min plats till någon annan.

I mitt fall var inte valet svårt.
Jag valde att gå.
Vägrar låta någon mera styra mig in i dålig hälsa.
Det har gjorts så många gånger och jag har fått efteråt höra, varför jag gick med på det.

Nu går jag inte med på det.
Jag väljer min hälsa före och ger min plats till någon som är villig att ta dessa nätter.

Jag kan visst jobba natt men inte flera dagar i rad och sedan kastas in i förmiddagar igen
Dessa kast knäcker min sömn och utan sömn fungerar ingen.
Allra minst vid en bussratt med det ansvar vi har.

Känner mig lite dum över att jag inte gjorde detta redan tidigare.
Levde på hoppet hela tiden mellan dessa två ägarbyten av företaget.

Jag tar mitt ansvar genom att säga upp mig.

Kör sista dagen 21/9 för detta bolag.

Av Sirpa - 7 september 2018 07:59

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards