Alla inlägg den 14 september 2018

Av Sirpa - 14 september 2018 07:19

Jag minns när vi letade bil efter att Saabina som sambon hade med sig in i boet, fick lov att sätta livet till efter att ett rådjur hoppat ut framför oss.
Saabina blev inlöst av försäkringsbolaget.

Vi letade och kollade efter en annan Saab.
Hade lite bråttom då vi skulle på bilsemester i Norge.

Jag låg en natt och bläddrade i annonser och hittade då våran Elsa, Saab Griffin Hirsh.
Köpte henne efter provtur och funderingar ikring finansiering.

Henne är vi jättenöjda med, våran fina Elsa.
Många Saabentusiaster vill köpa henne då hon är unik i sitt slag.
Finns 4 av hennes modell i Norden.

Sambon är väldigt glad i henne och håller henne i fint skick.
Det är dags för storservice på henne kommande vecka.
Den gör vi hos MapTun i Örebro som är toppenbra. De är dessutom Saabexperter.

Nu letade vi bil till mig som jag behöver för att ta mig till och från jobbet jag börjar 1/10.
Hade provkört en liten skramlig Pegga 206 som vi inte valde.
De ville ha 18.000 för den lilla gamla skrammelplutten.
Vi tog det inte. Kändes inte bra alls.
Liten och otrygg.
Vill ju ha en chans om olyckan är framme.

Nu blev det så igen att jag låg mitt i natten och bläddrade bland annonser.
Letade bland Golfar och Bmw.
Höll mig till närområden som Eskilstuna, Örebro och Västerås.
Ville åka och titta snabbt om jag skulle hitta nåt.

En glatt röd liten bmw fångade mitt intresse.
Orden Lågmilad och rostfri lät bra.
Tittade närmare och det kändes väldigt intressant.
Lade den på minnet för att visa sambon när han var tillgänglig.
Just då var han på arbetet, nattkörning.

Somnade om efter att ha hittat ett par till av intresse.
Gick upp tidigt på morgonen och hade liksom den lilla röda finingen i tanken
När sambon vaknat så visade jag annonsen.

Sagt och gjort, efter hans frukost satte vi oss i Elsa och åkte till Eskilstuna där den lilla stod hos bilhandlaren.

Pratade, provkörde och kände på bilen.
Resonerade mera och snart hade vi bestämt oss. Vi ville ha denna lilla välhållna goding.
Hon var jättefin!
Det kändes att bilen var en hon.

Priset gick inte att rubba.
Säljaren var tvärsäker där.

Sambon betalade handpenning.
Internet låg nere för företaget då de grävde på gatan utanför så han kunde inte göra allt klart.
Gjorde oss inget då vi inte kunde ta henne med. Måste ordna garageplats åt henne först.
Bestämde att vi hämtar Fredag.

Åkte helt omtumlade därifrån.
Vi hade blivit med en röd, jättefin Bmw av årsmodell 2005.
En lagom bil för mig.
Lågmilad verkligen 13500 har hon bara gått.

Förra ägaren hade varit så rädd om henne.
Stått i varmgarage och knappt körts.

Vi gav henne namnet Cindy




Idag Fredag hämtar vi hem Cindy.

En tjej helt i min smak och lagom för vår plånbok.

Hon kommer att få samma servicefirma som Elsa, MapTun i Örebro.
Det är hon värd

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards