Alla inlägg den 15 september 2018

Av Sirpa - 15 september 2018 02:53

Kom isäng i bra tid igår kväll och somnade väldigt snabbt då jag var väldigt trött efter dagens alla göromål.

Vaknade tidigt Fredag morgon fast jag var ledig. Det går inte att sova bort en ledig dag.
Kan heller inte sova länge om mornarna annars heller.

Plockade med hemmet under tiden som sambon sov ut.
Han skulle ju ut på kvällstjänstgöring och behövde sova lite extra in på förmiddagen.

Jag hade att plocka med allt möjligt.
Mina blommor på balkongen behöver sin omvårdnad och det blev dammtorkat och fixat lite överallt
Dagen hade en del i beredskap som jag funderade över.

Det är ju en hel del i görningen just nu i vår lilla familj.
Nova har tillkommit med allt vad det innebär.
Sedan köpte vi en bil till mig som kommer behövas till jobbresor framöver.

Under onsdagskvällen hade jag tecknat en försäkring på den nyinköpta bilen.
Den skulle hämtas hem under Fredagen.

När kärestan vaknat och vi ätit frukost bar det iväg.
Först till Masmästaren för att skriva på kontrakt för garageplats till nya bilen.
Trevligt att träffa Yvonne som har hand om den biten.
Hon är toppen att ha att göra med.

Sedan åkte vi då vidare till Eskilstuna.
Skrev pappren på Cindys köp och det ordnades finansiering.
Det blir ju en del i månadskostnad med allt.
Bilen, försäkring och garageplats.
Så är det, allt kostar.
Vill ha garage med tanke på dessa bilbränder i stan.

Skakade hand och vi tankade båda bilarna innan kärestan åkte mot Västerås för att jobba kväller.
Jag åkte till husvagnen och tog först av allt och bar ner alla dynor ner i min dotters källare.
Satte igång och rev i rötan i vagnens vägg och golv efter att ha tagit en kaffe.

Kände mig jättetrött efter ett tag så det blev en kort vila i deras soffa.
Senare kom lillkillen hem och vi hade några timmar för oss själva innan hans mamma kom hem.
Vi rev lite till i vagnen och tog sen en fika.
Barnkanalen på tv vart vårt sällskap när vi tröttnade på jobbet med vagnen.

Vid 17.30 kom så dottern hem.
Jag bar ner vinterhjulen till deras källare och åkte snart hemåt.
Var smutsig och trött.
Körde vägen över Rytterne för att känna på bilen.
Hon gick jättebra.
Tyst och fin. Stabil och kvick.
Hon har ju liten motor men tillräcklig för mig.
Vill inte ha en jättekostnad i varken försäkring eller bränsle med henne. Då gäller en mindre motor och vettig körning.

Körde ner henne i garaget.
Lite obehaglig nedfart då det är i källaren.
Konstigt designad då det inte går att se ordentligt. Inte gjord efter ändamålet.
Jag vänjer mig snart.
Vill ju inte skada min söta bil.
Känner henne inte ännu i varje hörn, men det kommer snart.

Kom hem jättetrött till Nova som sovit tungt så hon inte hörde mig komma hem.
Direkt i duschen och ner i soffan med lite mat.

Kom isäng bra som jag skrev men hann bara sova 4 timmar när brandvarnaren i sovrummet började pipa med en minuts intervall då batteriet var på väg att ta slut.
Sedan var det färdigsovet för mig.
Klockan var bara 1.20
Kärestan hade precis lagt sig efter hemkomst från sitt kvällsjobb.

Han snarkade gott och jag gick upp 1.40
På med kaffe och soffläge innan det straxt är dags att klä om och trampa till jobbet.
Tar inte bilen då det är fint väder och jag behöver motion och frisk luft.

Men det känns jobbigt att ha sovit alldeles för lite. Dagen blir lång.
Jobbar 4.15 - 14.40
Ett himla liv på stan då det är kulturnatta denna helg.
Folk måste ju supa och skråla på gatorna då, vad annars. De går förbi vårt hus, gapar och skriker.

På så vis är vintern trevligare då folk håller sig inomhus med sitt festande.
Vi är ju inte festare så det är bara störande när det gapas mitt i nätterna.

Straxt på med kläder och iväg.
Har nu 6 dagar kvar att jobba innan jag slutar på detta bolag.
Flixbus får klara sig utan mig.
Jag ska ägna mig åt körningar som känns värdefullare för mig.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards