Alla inlägg den 23 september 2018

Av Sirpa - 23 september 2018 18:43

Min husvagn Alfred har ju som jag skrivit om tidigare fått röta av fukt i ett hörn framtill.
Har haft honom stående hos min dotter ute, medans jag ville riva ut så mycket som möjligt av det som var förstört.

Nu har jag ingen avsikt att göra mera denna säsong utan letade efter plats att ställa in honom.
Bakom lås och bom i torrt utrymme.

Nära och kära ordnade en plats ute på landet i Etuna och dit körde jag och svärsonen honom idag.
Jag körde dit och svärsonen backade in på plats.
Kändes så skönt att få det gjort
Egen nyckel dit och jag kan åka dit när jag vill och se till vagnen.

Så tacksam och lättad

Av Sirpa - 23 september 2018 18:13

Vaknade väldigt tidigt på Lördag morgon.
Redan straxt efter 4 satt jag i soffan och njöt av dagens första kopp kaffe.

Börjar lämna det otäcka bakom mig.
Det gick ju bra.

Timmarna gick och sambon vaknade.
Vi hjälptes åt att ordna fram ett papper för att fylla i uppgifterna jag behöver för att få ett utdrag ur belastningsregistret.
Skrev på den och vi scannade iväg den till polisen.

Sedan får jag vänta 14 dagar innan det kommer.
Min nya arbetsplats har den policyn att de vill ha ett utdrag.
Jag kommer ju att jobba med att köra skolbarn bland annat.
Det är bra att alla kollas upp.
Så mycket underliga individer i vårt samhälle florerar i olika yrkesgrupper.

Efter det åkte vi och handlade på Maxi.
Köpte favoritlekmöss till Nova.
Handlade en del hem också.

På eftermiddagen började jag undersöka om jag kunde få tag i en bil.
Vill så gärna ner till Öland några dagar i ensamhet innan dotter och barnbarn kommer ner.
Känner att jag behöver det mer än någonsin nu efter olyckan.

Ladda batterierna innan det nya jobbet börjar 1/10.

Fick till sist tag i en bil att hyra under 9 dagar. Det vill säga ett par dagar som jag redan jobbar sedan.
Måste ju ha pendlarbil.

Ska hämta den måndag morgon.

Känns bra, jag kommer iväg som det var planerat. Har sett fram emot det under lång tid och fick det förverkligat när bilen inköptes.

Lagade till mat som fick bli matlådor till sambon som jobbar när jag är iväg.


Av Sirpa - 23 september 2018 07:26

Nu var det sista arbetsdagen för mig på Flix/Axon.
Kändes konstigt att inte jobba den sista dagen.
Jag var ju hemma sedan älgolyckan i onsdags.
Kroppen var stel och öm ännu efter smällen, chocken och allt som hänt.

Natten som gått hade jag sovit så hårt. Fullständigt utmattad efter allt.
Kände att jag verkligen behövde det då hjärnan fungerade bättre bara efter riktig sömn.

Sambon var redan på sitt körpass sedan många timmar tillbaka.
Tog mig kaffe och kände hur det sunda tänket återvände.
Ryggen var stel och jobbig några timmar.

Jag hade tvättstuga bokad så det var bara att pallra sig ner.
Jobbkläderna måste tvättas och lämnas åter.
Skjortor och väst.
Sambons skjortor behövde också tvätt då han hade så få.

Tvätten var snabbt klar och upphängd. Doftade gott hemma.
Nova hade mycket att berätta om denna morgon. Tror att hon kände av att allt var lite annorlunda.
Gjorde iordning mat till sambon skulle komma hem efter jobb och gym.

Jag tog över bilen direkt när han kom och åkte till jobbet.
Lämnade igen låskort, nyckel till damtoan och kläder.
Tog i hand och tackade för mig.

På dagen hade en från företaget ringt mig, ett krystat samtal jag lika gärna varit utan.
Olyckan var väl orsaken till samtalet men också mitt val att lämna.
Jag behöver ingens medömkan i något.
Valet att hoppa av det jobb jag hade var mitt eget, efter hårda ord från chefen givetvis.
Men jag valde att gå istället för att vara kvar i nåt jag inte fick en chans att må bra i.

Att jobba under orimliga tider på dygnet och schema som kastar en fram och åter mellan dygnets timmar utan hänsyn till en människas dygnsrytm/vila fungerar inte för mig.
Jag var nummer två som tog steget bort från detta.
En kollega gick veckan före mig.
Flera söker annat då de känner lika.

Nu lämnade jag allt bakom mig och är ledig en vecka innan jag ger mig in i det nya.
Det skall bli spännande.

Åkte till öb efter besöket på fd arbetsplatsen.
Handlade sånt vi behövde. Batterier till brandvarnare tex. Godis som jag var sugen på.
Kom hem jättetrött då det var ansträngande med allt jag företagit mig de timmar jag var ute.

Gjorde snart kväller.
Krafterna återvänder fint men sömn är väldigt välkommet känner jag.
Går i grubblerier hur jag löser min lediga vecka.
Grundplanen var ju att åka till dotterns husvagn på måndag och ha några dagar för mig själv innan hon och barnbarnet kommer ner.
Nu står jag ju utan bil, så vi får se hur jag gör.

Behöver verkligen dessa dagar.

Av Sirpa - 23 september 2018 03:45

Vi lyckades sova nån timme innan det var dags att ringa om en tid till läkaren.

Jag hade ont överallt i kroppen.
Som jag körts igenom en mangel.
Magen värkte på vänster sida vid höftbenet
Dottern ont i nacken.
Lillan också öm i kroppen.

Vi fick telefontid 8.25
Sedan efter samtalen läkartid 10.45 hos Vårdcentralen.
Det var dottern som kommer behöva eftervård för sin nacke.
Lillan och jag skulle ta det lite lugnt bara och vila det ömmande.
Mina domningar i händerna avtog vartefter.
Magen var nog bältet som dragit in i lite hårt.

Vi åkte och handlade mat på Konsum i Ramnäs.
Sedan hem och fika hos dottern. Jag hade inte ätit nåt ännu då vid lunchtid.
Mådde lite illa vid frukost så jg tog bara kaffe.

Anmälan till Trygg Hansa försäkring gjorde jag på mobilen under natten redan

Vi tömde bilen på de saker aom var med från Öland innan jag valde att åka hem till mitt.
Lite darrig i knäna for jag hemåt via Skultuna.
Ögonen vandrade sökande längs färd efter vilt.
Kom hem genomsvettig och körde ner bilen i garaget.


Päls efter älgen i rutan ännu.
Skadorna lindriga med tanke på smällen.
Backspegeln skadade älgen så den fick skjutas tyvärr.

Resten av dagen var praktiskt tänk och sysslor.
Duschade. Städade och fixade hemma.
Fylld av oro och ont i kroppen.
Mejlade jobbet, både nya och gamla.

Sambon kom hem och var trött.
Han orkade inte bry sig i mitt utan drog sig undan.
Lite chockartad stämning.
Ingen av oss förstod riktigt vad som hänt.
Jag lade mig jättetidigt och sov medvetslös i nästan 10 timmar.
Hade tagit värktabletter så kroppen fick vila.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards