Direktlänk till inlägg 24 september 2018

Vaken i natten

Av Sirpa - 24 september 2018 01:40

Gick och lade mig väldigt tidigt på Söndagskvällen.
Kände mig trött och sliten.
Låg i sängen och bloggade, småpratade med vår lilla tassälskling Nova.
Novas husse var uppe längre då han också sovit längre på morgonen.

Jag hade ju varit uppe i ottan för att sedan åka till Eskilstuna för flytten av husvagnen till vinterförvaringen.

Sov djupt när kärestan lade sig för jag har inget minne av det.

Vaknade så vid midnatt av att jag drömde jobbigt och det snarkades högljutt intill mig.
Var igenomsvettig så drömmen var riktigt tuff.
Troligtvis olyckan som ännu spökar i det undermedvetna.
Bearbetning i själen.
Det är bra för ju snabbare detta klaras av dess bättre mår jag och kommer vidare.

Gick upp efter en stund och tassade ut med Nova ut till soffan med mina sängkläder under armen.
Försökte somna om men det var inte så lätt när hjärnan kommit igång och dessutom kände jag mig småhungrig.

Klockan 1 försåg jag mig med en bit av den räkstubbe som jag haft med till dottern för att äta lite gottigt som tack för hjälpen med husvagnen.
Hade köpt den på Maxi innan jag kom hem till dem på morgonen.

Det blev två lagombitar kvar att ta hem till mig och kärestan.
Min bit fick bli nattmacka.

Förödande att äta på nätterna.
Det sätter sig runt midjan men det struntade jag i stunden.
Hungern lade sig och det gjorde att jag kunde slappna av bättre.

Under eftermiddagen hade jag ägnat mig åt förberedelser av min Ölandsresa.
Packade ner kläder, mat och annat som ska med.
Kommer ha med madrassen vi tidigare hade i vår husvagn.
Bädden i dotterns vagn är så hård och det ger mig onda höfter.

Den är perfekt att ihoprullad stuva in i bilen.
Kommer att ha med kylväska med mat så vi klarar de dagar vi är iväg utan att behöva handla dyrt på Öland.
Jag blir dessutom ensam i tre dagar först.

Hyrbilen jag hämtar måndag morgon kommer jag att ha i 9 dagar.
Intressant att se vad det blir.
Har bokat en Golf så det måste bli något i den klassen av bil.
Kravet var trafiksäkerhet.

Under tiden jag var i Eskilstuna så plockade jag och dottern kassar fyllda med goda äpplen och päron från deras fyllda träd på tomten.
Äpplena sorterade jag ner i en kartong med tidningspapper emellan, på balkongen.
Hoppas på att de håller längre på det viset.
Vill baka äppelkaka när jag kommit hem från Öland och börjat det nya jobbet.

Kommer ha med en hel del till Öland så vi kan frossa i frukt där.
Lillan älskar äpplen.
Päronen är supergoda men håller ju inte så länge. De måste vi äta upp

Det varnades för nattfrost fast det regnade på eftermiddagen
Stuvade om lite bland våra uteblommor.
Pelargonierna i lite mera skydd inne på balkongen. Satte fram ljung och annat frosttåligt vid räcket.

Vattnade igenom allt noga inför min frånvaro hemifrån. Så får inte kärestan så mycket besvär med den biten.
Likaså inneblommorna.

Jag är ju en planerare och vill att allt är ok och lättskött när jag är iväg dessa dagar.
Kärestan kommer ha långa arbetsdagar och sin träning på det så han kommer ha fullt upp ändå.
Dessutom har han Nova att ta hand om.

Nu ska jag sova några timmar till innan måndagen tar sin början
Blir mycket att stå i med resa och allt
Kommer hämta hyrbilen från Resecentrum.
Dit går jag hemifrån för att vara där 9.30

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards