Direktlänk till inlägg 3 oktober 2018

Dag två fixad med glans

Av Sirpa - 3 oktober 2018 04:40

Tisdagen hade Lotta och jag samma tjänst.
Denna dag tog jag hand om körningen helt.
Resenärerna förtjusta.

Samma vändor som jag nötte in så de sitter för körning på egen hand nästa gång.
Slutade med att tanka bussen vid tankstationen på andra sidan gatan.

En härlig dag i övning med det nya.
Rasten ägnade jag en del åt att planera resten av veckan med trafikledningen.
Vill in på något nytt igen och fortsätta linjekännedom så jag snabbt kan köra på egen hand.

Åkte in till depå Västerås och pratade jobb där. Min chef i Hallstahammar var ledig en extra dag så de fick ta hand om min vidare övning.
Johanna ordnade Eckerö som nästa pass idag Onsdag.
Med början i Västerås.

Lämnade också in pappret från belasningsregistret i Västerås.
Öppnade det tillsammans med Mia och det finns ju inget på mig så hon tog hand om resten i den anställningsrutinen.
Jättebra att sådant görs så inte vem som helst kör bussarna.
Människoliv i våra händer.

Idag hade jag dessutom med en hel långpanna äppelkaka till depå Hallsta.
Mycket uppskattat.
Bakade den måndag eftermiddag.

Hade mitt i detta riktigt jobbigt med Cindys försäkringsärende efter älgolyckan.
Trygg Hansa ville lösa in Cindy för en struntsumma.
Jag ville inte det och ringde dem.
Satt i telefon säkert 40 minuter innan det löste sig.

Hon hade blivit alldeles för lågt värderad efter nån dum lista som bilarna hamnar i oavsett skick.
Cindy är ju som ny och absolut inte redo för att skrotas.
13.000 mil endast och inte en rostfläck eller skavank nånstans.

De värderade om henne och det blev nästan dubbelt upp i värde.
Så beslut om reparation fick jag igår.
Vilken berg och dalbana det blev efter denna jäkla älgolycka.
Jag vägrade släppa detta fina exemplar.
Min fina Cindy ska leva vidare.

Kunde lämna ifrån mig hyrbilen då jag jobbar några dagar i Västerås.
Får lösa nästa vecka på något vis.

Cindy ska in för sina skador i slutet av November.
Men verkstaden skulle ordna att en sidospegel monteras provisoriskt sålänge så jag kan köra henne.

Vad jag önskar att jag kunde få ordning på det praktiska så jag kan ägna min kraft åt att lära mig allt det nya i jobbet.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards