Direktlänk till inlägg 4 oktober 2018

Var riktigt trött inatt

Av Sirpa - 4 oktober 2018 07:50

Jag kom ju hem inatt efter en lång dag med linjekännedom på Eckerölinjen.
Buss från depå Västerås och tom till Eskilstuna där vi började.

Per, min handledare detta pass var en toppenbra lärare.
Han ger mig tips och råd i allt möjligt och det känns toppen.
Jag vill ju vara förberedd när jag sedan fortsätter att träna på egen hand.

För det är ju det som blir.
Fullärd blir man aldrig men mer och mer trygg för varje körning jag kommer att göra.

Känner nu att jag är redo för att köra Eckerö själv.
Det jag behövde se har jag fått göra.

Riktigt trevlig dag fast den blev lång.
Den måste ju bli så för att båten ligger ute 4 1/2 timme.

Så behändigt att vi förare har ett eget bord.
Dessutom får vi gå in först i kön för att kunna ta vår vila så snart som möjligt.

Maten är ju helt gudomligt god på båten.
Magen räcker inte till för att prova ens hälften av alla vällagade, doftande underbara rätter.
Jag fick äta lever igår som jag älskar.
Det är ju så svårt att få tag i.
Så jag njöt.
Mycket vilt nu under hösten.
Renskavsgrytan var helt galet god.
Mycket bättre än den jag själv brukar tillaga till jul.

Dessertbordet fick jag ta ta pyttesmå bitar av för att orka. Bara några rätter där med.
Tog foto på min kallskurettallrik

Brödet de har på båten är mustig och god.
Gubbröran, laxen ja allt är sååå gott.
Jag förstår att folk gärna gör denna resa trots den långa bussresan.

Därför känner jag att det är av stort värde att vi förare har det bästa bemötandet och körkunskapen för att kunden/gästen skall trivas.
Detta passar jag ju jättebra till utan att skryta. Jag älskar ju kundbemötande och att köra på ett effektivt och behagligt vis.

På kvällen då vi åkte tillbaka från Grisslehamn körde Per så jag fick notera allt som jag behöver inför egen körning.
Gäster sov i bussen och andra satt och pratade glatt, lite på pickalurven efter drinkar ombord på båten.

Trevlig, lugn och fin resa.
Vi hade ju bara 20 ombord så det gjorde ju allt enklare.
Det är en lugnare period nu och för mig passar det bra så jag får en chans att komma in i rutinerna med allt.
Lite annorlunda med manuell avprickning och noggrannheten i vilka som går ombord på båten.
Ett säkerhetstänk som jag trivs med.
Ordning och struktur.

När vi släppt av alla i Strängnäs och Eskilstuna så plockade jag ur bussen noggrant invändigt
Det var städat och fint.
Lite skräp bara efter gott att dricka och äta ombord.

Väl i Västerås visade Per mig tankning, tvätt, toatömning, vattenpåfyllning i toan, dammsugning.
Just tvätthallen var viktig i handhavandet så inte maskinen fick spel.
En viss ordning krävs.
Gillar sånt.
Gör jag allt som ska göras rätt så blir resultatet bra. Som det skall vara.

Vi gjorde allt klart.
Hälsade på 24-7 som satt och jobbade.
Lade tillbaka allt vi haft med oss.
Bytte telefonnummer och sedan körde Per hem mig så jag slapp gå mitt i natten.
Bussen hade redan slutat gå så det var inget alternativ.

Önskar att min bil snart får en backspegel så jag får friheten att pendla till jobbet.
Idag utgår jag från Hallstahammar och ska då ta mig dit med buss.
Tidsödande och krångligt men det får gå.

Kan heller inte låna eller hyra bil på ett tag.
Har inte råd till det och heller inte att parkera hemma.
Vi har ju redan två garagehyror för de bilar vi har.
Cindy igång snabbt, det är bästa lösningen.

Som jag skrev inatt i bloggen så var jag jättetrött då och orkade inte avsluta blogginlägget vettigt.
Har nu sovit 5 1/2 timme och känner mig pigg.
Lite mossig i huvudet men det är säkert alla nya intryck från dessa tre dagar jag nu tränat hos min nya arbetsgivare Björks.
Jag trivs redan som fisken i vattnet och känner mig välkommen och så himla härligt väl bemött av alla mina nya kollegor.

Skakade hand med VD: n igår vid kaffeautomaten.
Jättetrevlig tjej som hälsade mig så välkommen.
Känner att Björks har en sammahållning i personalen, oavsett befattning som känns toppen.

Glädjen att få in en tjej i styrkan är uppenbar.
Mera tjejer behövs i yrket.
Mina år i yrket är värdefulla.
Nån veckas linjekännedom i det som behövs läras in och jag är redo att axla jobbet själv.

Idag är det Birka som gäller.
Per är min handledare idag också.
En kortare dag och för mig oerhört värdefull då det är Stockholm och Värtahamnen som gäller.
Jag har aldrig kört buss till hamnen.

Dagarna två ska jag åka det och det måste räcka. Sedan får jag köra själv.
I helgen måste jag vara ledig för att få min veckovila.
Skulle gärna jobba på men det tillåter inte kör och vilotidslagen

Kanske får jag köra nåt själv nästa vecka.
Tar gärna ett par Eckerö så jag blir varm i kläderna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards