Direktlänk till inlägg 7 oktober 2018

Fredag med Birkatur

Av Sirpa - 7 oktober 2018 07:44

Fredagen blev en fin dag även den.
Birkakörning stod på tur igen så jag skulle få nöta in en färdväg till i Stockholm.

Vill lära mig alla skrymslen och vrån i stan så jag vet att kunna komma fram med bussen om det är avstängningar, köer eller annat som hindrar.

Nu fick jag åka med ännu en kollega som var van vid Stockholm.
Bott där själv hade han gjort.
Bosse visade mig en väg som jag delvis kunde som mammas gata, men inte ända fram till Stadsgården.

Kul och spännande.
Jag noterade för brinnande livet så det fanns stöd för den dag jag kör ensam.
Vilket är redan på måndag.

Vi hade med oss 46 glada gäster som skulle ut på böljan den blå.
Lite smårörigt vid avprickningen då vi var två bussar.
Många ville ut och åka båt denna dag.

Bästa läraren återigen då han gav tips och råd hela vägen.

Hjälpte vår gäster ur bussen och fram med bagaget.

Åkte tillbaka en annan väg igen och jag noterade.
Lugnt med trafik den vägen fast det var Fredag eftermiddag.
Trafiken fanns längs de stora lederna och trafikradion rapporterade om olyckor och köer.

Vi kom snabbt och smidigt hem igen.
Tankade och körde in i tvätthallen.

Städade bussen tillsammans.
Det var inte så mycket.
Våra gäster hade plockat ihop så fint.

Jag dammsög och Bosse skurade.
Vi tömde den överfulla toan och fyllde ny vätska att spola med.
Jag gillar ju detta med att göra rent bussen efter mig
Så härligt att kunna lämna över en ren och fräsch, nytankad buss.

Parkerade bussen.
Läste av förarkortet.
Fick en ny skjorta idag och den hängde med hem.
Tog stadsbuss 1 till centrum och gick hem till en väntande sambo och katt.

Kände mig riktigt nöjd med denna veckas arbete.
Fick även kommande veckas arbeten tilldelade.
Kommer att köra allting själv kommande vecka.
Birka, Eckerö och Tågersättning ligger framför mig.

Först en helg i ledighet, vila och smältning av veckans alla härliga intryck.

Känner mig så glad och lättad över att jag tog steget över till Björks.
Detta känns som platsen för mig.
Variationen, det egna ansvaret i en organisation som fungerar.

Det är så jag vill jobba.
Jag älskar mötet med kunden och att ha möjligheten till att leverera allt jag förmår i det jag uträttar.

Fasta regler och rutiner gäller.
Det är min melodi.

Jag jobbar så gärna mycket.
Bara jag har en trygg grund att stå på.
Det har jag nu, på Björks Buss.

 
 
Ingen bild

Krister

7 oktober 2018 09:41

Hej Sirpa. Det blev alltså ingen fortsättning med Axelssons och FlexBus? Fler bussförare borde byta arbetsgivare och oftare. Lycka till med den nya arbetsköparen.

Sirpa

7 oktober 2018 20:14

Nej det tog ett snabbt slut då schemat var helt omänskligt.
Valde att gå vidare till ett bolag som värdesätter sina medarbetare.
Känner redan efter en vecka att det är min plats.
Tack så mycket!
Imorgon kör jag min första Birka ensam.
Spännande :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards