Direktlänk till inlägg 10 oktober 2018

Vaken i natten

Av Sirpa - 10 oktober 2018 03:30

Väcktes av att jag behövde gå på toa.
Det blåste ute så drt dånade i väggarna.
Var nog det som väckte i första hand.
Självklart märkte ju Nova att jag var vaken.
Sedan var det kört med sömnen för några timmar.
Hon blir nog förvirrad av våra skifttider gumman, då vi går upp så olika tider.

Gick upp och satte mig i soffan med ett gott te.
Örtte och forest fruit fick hålla mig sällskap.
Doftade jättegott.
Nova fick tag in en liten påsförslutare som hon lekte förtjust med ute i hallen.

Min lediga dag hade jag tillbringat i både vila och uträttande av de ärenden som låg och väntade.
Efter morgonduschen kom min dotter och Ludde basset över på frukost.
Första gången båda träffade Nova.
Sedan for vi till Erikslund och Ikea.
Köpte ett par presenter till mitt barnbarn som fyller 8 om ett par veckor.

Köpte en växtlampa att ha uppe till de blommor jag tar in från balkongen när kylan sätter in.
Ser att det är varmt inatt trots den kraftiga blåsten. Det skulle bli brittsommar några dagar var det utlovat.
Kanske hinner våra sista tomater bli klara då.

Vi var också till Eko. En butik full med grejer.
Var ute efter en skrivplatta att ha i jobbet.
För att pricka av kunder, samt samla de papper som blir inför och under en beställningskörning och båtturerna.
Köpte spolarvätska till bilarna.

Dottern körde hem mig innan hon åkte hemåt för hämtning av lillan från skolan.
Jag kom hem trött och lite hungrig.
Trots att vi tog en korv på Ikea.

Åt lite köttfärssås och tunnbröd. Kaffe i soffan vid tv:n och sedan slocknade jag en kort stund, med Nova på magen.
Vi sov båda tryggt.
Vaknade med dåligt samvete över att jag somnat. Varför vet jag inte.
Hade ju inte planerat göra något mera denna dag.

Fixade i köket
Packade upp varorna och satte mig sedan med min nya Gps som vi köpte i söndags och kollade färdvägar.
Skrev för hand också rent de noteringar jag gjort under förra veckans åkturer med kollegor.

Blev tillfrågad från chefen i Hallstahammar om jag kan köra Bruks och Servicelinjen på Fredag. Visst kan jag det.
Bra att träna in så jag inte glömmer.
Då kommer jag börjar 5.30 och sluta 12.20
En kort dag inför jobbarhelg med Tågersättning.

Imorgon(idag) har jag min första dag ensam med Eckerö. Utgår från depå Västerås, tom till Eskilstuna och börjar där.
Via Strängnäs, Enköping och Uppsala till Grisslehamn.
Börjar 10.00 så därför gör det inget att jag är vaken en stund nu inatt.
Hinner sova tillräckligt ändå.

Pratade på dagen med Mia i Västerås om hur jag kommer att jobba framöver.
De skulle prata ihop sig om detta och låta mig veta hur tankarna går.
Jag har ju gärna en bra variation i början såhär så jag lär mig allt.
Sedan får vi se om jag hittar en egen nisch i företagets körningar som jag mår bäst i.
Just nu är det i allt då det är så nytt och under inkörning dessutom.

Kör gärna en del beställningar.
Det är lärorikt att köra land och rike runt till olika ställen och städer.
Det funkar fint att landa i Brukslinjekörningar också stundtals.
Vila i igenkännandet och ladda upp inför nya beställningskörningar.

Vi får se, framtiden får bestämma vad som kommer att ske.
Vi går mot årets jobbigaste tid.
Höst och mörker. Halka och dimma.
En tid som jag är van vid men den kommer helt klart att bli tuff, mitt i allt det nya.

Väntar på att få pappren om förlängning av min tunga behörighet, från Transportstyrelsen. Allt verkar ta väldig tid.
Ringde ju dit i förra veckan och efterfrågade pappren som jag skall fylla i och skicka in.
Sedan skall ju körkortet tillverkas.
Det gamla går ut i början på nästa år.
Vill få klart sådant och slappna av med det.

Kommer också behöva förnya Ykb innan Februari nästa år.
Pratade med han som har hand om det på Björks.
Han skulle kolla över det.
Det ordnar sig vartefter.
Jag har ju tre block klara så det är komplettering som behövs göras.

Nu är mitt te slut i koppen.
Nova har gnällt att hon vill gå och lägga sig igen så då gör vi det.
Ska upp vid 7 tiden för att påbörjan en riktigt lång arbetsdag.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards