Direktlänk till inlägg 23 oktober 2018

Ledig efter mycket jobb

Av Sirpa - 23 oktober 2018 02:04

Denna Måndag fick jag nytta av det jag fick lära mig under Tors-Fre förra veckan.
Blandad körning i Hallstahammar och Kolbäck.
Skoltur på morgonen.
Sedan Servicelinjen och på detta Brukslinjen nåt varv.
In i depå för rast, bussvård och tankning.

Sedan avslutades arbetsdagen med att köra hem skolbarnen igen. Snabbt tillbaka med bussen för den skulle ut direkt på körning.

För mig lite smånervöst med skolkörningen då det var på småvägar där jag inte riktigt hittade.
Nu hittar jag och det känns tryggt.

Pratade en stund med chefen om resten av veckan.
Jag har fått kul körningar.
Kungsör på fredag.
Sedan Hökåsen till Stiftsgården i Rättvik.

Torsdagen kommer jag att tillbringa på Ålandsbåten igen.
Eskilstunaturen Eckerö.
Kommer få med mig en elev också som ska lära sig turerna. Köping har han redan fixat.

Börjar med att vara ledig Tisdag och kanske rent av Onsdag också
Anlände hem jättetrött.
Det blev många roliga arbetsdagar fyllda med nytt lärande.
Trivs väldigt bra.
Känns att detta är min grej i busskörning.
Variation och mycket intressanta möten med människor av alla de slag.

Väl hemma så gick luften ur mig helt.
Satte mig och diggade Winnerbäck på tv en stund innan jag åt min middag som bestod av fiskratäng från frysen.
Det är nu min fjärde vecka på Björks och jag känner hur jag landar mer och mer i alla nya rutiner.

Jag satsar oerhört mycket kraft på att få allt rätt för både mig själv och för företaget.
Vill så gärna att detta skall vara en plats som fungerar för mig och livet i övrigt.
Att köra beställningar är en speciell livsstil som jag tror kan fungera för mig.
Några år iallafall.
Jag tar en vecka i taget nu och jobbar på.
Känner efter hur det känns vartefter.

Livet har återvänt för mig och jag känner glädje och förväntan inför varje arbetsdag.
Känner också att jag uträttat någonting i det jag lägger min tid på.
Är nöjd efter arbetsdagarna.
Trött rejält men tillfreds och glad.

Så himla glad att jag tog steget över till Björks Buss.
Min yngsta dotter ville att jag skulle gjort det tidigare redan.
Hon visste att detta skulle passa mig som person.
Hon känner sin mamma ungen min :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Av Sirpa - Söndag 7 april 07:43

Påskafton och Påskdagen ramlade på i samma anda fast med lite annorlunda körtider. Hade dessutom en extra körning för Vy Värmlandstrafiken från Kristinehamn till Kil med mellanstationer. Helt nya färdvägar igen. Sov natten mellan Påskdagen och ...

Av Sirpa - Söndag 7 april 06:45


Det heter ju Långfredag och det blev det verkligen för mig. Gick upp 7.00 och unnade mig en lång dusch innan frukost för att vakna till. Hade lite svårt att varva ner efter gårdagen så det tog tid innan sömnen infann sig. Åkte i god tid efter ...

Av Sirpa - Lördag 6 april 11:42


Scandicfrukostarna brukar ju vara goda och fräscha. Även denna gång. Scandic Holberg i Oslo. Efter en alldeles för kort natts sömn så måste jag ju fylla på energi för att dra igång den nya dagen. Kollegan och jag frullade tillsammans och had...

Av Sirpa - Lördag 6 april 07:46

Skärtorsdag morgon fick jag skjuts av mina tjejer till Örebro och Let's Go's depå. Fixade med bussen jag skulle i helgen och rullade sedan iväg för avgångstid från Karlstad. Mötte där upp en kollega från Vikmans buss Arvika som jag skulle jobba t...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards