Direktlänk till inlägg 7 november 2018

Lång dag

Av Sirpa - 7 november 2018 03:52

Tisdagen började tidigt.
Var redan 4.30 på jobbet då jag kvällen innan såg att den beställningskörning jag hade, blivit ändrad.

Vi var två bussar som skulle gå tomma från Västerås till Vaxholm för att hämta upp 85 seniorer.
De skulle sedan köras till Grisslehamn och Eckeröbåten med avgångstid 10.00

Vaxholm hade jag aldrig varit i utan det blev en helt ny erfarenhet.
Självklart hamnade vi i värsta rusningstrafiken på väg igenom Stockholm.
Även fast kollegan valde en bra väg
Det kröp fram stundtals och vi hamnade i lite tidsnöd, fast vi åkt i god tid.

Hållplatserna var lättillgängliga.
Vände först vid färjeläget innan vi började ta upp resenärer.
Jättegoa kunder som var så glada och förväntansfulla inför sin dag på havet.

Åkte med Gps vidare via Norrtälje till Grisslehamn.
Lätt att hitta och vi var i hamnen i god tid
Blev lite väntan där då en skulle hämta ut allas biljetter och dela ut dessa i bussarna.
Stängde sedan till och gled ombord vi förare också.
Fick våra hytter för vila.
Åt av brunchen som serverades vid den tiden och kröp sedan till kojs i hytten.

Somnade och sov när Trafikledningen ringde och väckte.
Frågade om jobb på Lördag.
En annan hade redan ringt om jobb på Onsdagen när jag skulle gå och äta brunchen.
Så min vecka är fullbokad nu.
Finns inte utrymme för mera jobbtimmar.

Sov så gott det gick i högtalarhojtandet.
Jättehög volym i hytterna.

Kaffe med kollegorna innan hamngång.
Handlade godis på taxfree innan dess.
Plockade ihop sänglinnet för att hjälpa städningen inför nästa tur.
Jag hade duschat mig piggare efter vilan
Skönt och välbehövligt

Gick iland och skyndade till bussen för att starta upp innan alla kom.
Upp med luckan för allas taxfreevaror.

Kom iväg som vi skulle.
Styrde mot Vaxholm med ett busslass trötta båtresenärer som var mätta, lite lulliga och mossiga.
Många sov en stund på den stund vi åkte
Avsläpp på flera ställen i Vaxholm.
Många tack och stort beröm för min körning
En man sa att han aldrig åkt så mjukt och behagligt fast han åkt buss i hela sitt liv
Det kändes värmande att höra.

Rullade mot Västerås. Ganska mycket trafik då det var eftermiddagsrusningen.
Valde ändå en lugn väg
Tanka, tvätta buss och plockade undan.
Klar 20 minter senare än schemat.

Åkte hem jättetrött.
Tar på en att köra i regn och mörker

Hem för dusch, mat och hemmasysslor innan sänggång för att gå upp tidigt igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards