Alla inlägg den 13 november 2018

Av Sirpa - 13 november 2018 11:53

Ledig idag och det innebar att jag fick tid att röra på mig lite mera.
Bytte om och gick iväg med lilla ryggsäcken på mig.

Styrde stegen till Stora Coop på Pilgatan.
Handlade mat att ta med för att kunna äta brunch med sambon på hans jobb.
Lite tungt att bära kassen med det jag köpt.
Litet styrkepass samtidigt med raska promenaden till Hälla.

Satt sedan och åt gott bröd med ost medans sambon fick en pastasallad med räkor till lunchen.
För mig var detta frukost då jag bara druckit kaffe under morgonen.

Fick mycket nyfikna frågor om hur jag trivs på mitt nya jobb.
Berättade som det var att jag trivs toppenbra.
Att jag nu kör beställningskörningar som jag så gärna ville ha hos tidigare arbetsgivaren.
Att jag älskar variationen i körningarna och att min nya arbetsgivare behandlar mig väl.
De ser till vad jag funkar bäst i och hur de får ur mig den absolut ultimata prestationen.
Jag levererar med glädje till dem som förstår att uppskatta mig.

Åkte med sambon ner till stan igen och gick hem. Han skulle köra sin sista sväng för dagen.

Kom hem trött i benen.
Kontakt med jobbet om ändrade planer med helgen.
En kollega ville så gärna ha min inplanerade körning då han var intresserad av bandy.
Hade gått bandygymnasiet.
Han fick ta den. Kul att gör nån glad.

Jag ska istället vara i Stockholm och ha körningar med vår fina dubbeldäckare.
Utgår från Cityterminalen.
Dubblar Eckeröturer fredag och lördag.
Övernattar på hotell i Stockholm.
Sedan får vi se hur det blir söndag
Finns mycket körningar så jobb har jag i massor

Spännande är det.
Nya vägar och nya mål, varje vecka :)

Skön rask promenad blev det idag iallafall.

Av Sirpa - 13 november 2018 06:38

Plockar och fixar härhemma.
Gick upp tidigt för att inte förstöra min fina dygnsrytm.
Jag gillar ju att stöka runt på morgonen och det stör ingen heller då sambon redan var på jobbet när jag gick upp vid 4.30 tiden.

Har nu tagit hand om torr tvätt, städat i badrummet,bäddat, gjort inköpslista, putsat och fejat i köket.
Tagit fram köttfärs för att göra sås senare när det tinat.
Nova har fått sin goda frukost självklart.
Balkongens växter är igenomgångna och vattnade.
Det är ju så varmt ute att pelargonierna bara fortsätter blomma.

Ska ta lite bilder sen när det ljusnar då jag gjort iordning med tallriset som dottern och jag plockade förra veckan på ett hygge.
Vi har inte gjort någon åverkan på skogen så bli nu inte upprörd över det.
Vi plockade där det redan tidigare röjts sly.

Letade efter ljusslingan tidigare i helgen men den är nog långt inne i källarförrådet bakom alla husvagnsgrejer.
Får ta en vända till och leta när jag känner för det.
Just nu har jag annat planerat som krafterna skall räcka till.

Tänkte ta en långpromenad och avsluta den med att handla på Hälla.
Sedan ta bussrn hem med fulla kassar.
Tar med två stadiga som tål lite tyngd.

Vid 13 tiden idag skall jag hämta min lilla tjej från skolan.
Hon ska vara hos mormor till imorgon då jag kör henne till skolan på morgonen.
Vi ska bygga pepparkakshus idag hade vi tänkt.
Sedan sover hon över.
Vi ska bädda soffan igen så det blir ett mysigt hav att sova i.
Våran soffan blir ju riktigt stor när sovdelen tas fram.

Så dagen är bokad in i sista minut.
Skulle tro att vi nog somnar efter barnprogrammen ikväll.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards