Alla inlägg den 14 november 2018

Av Sirpa - 14 november 2018 06:10

Fick guldtid med min lilla tjej då hennes mamma behöver vila i sin sjukdom.
Dessutom var det alltför länge sedan som vi hade soffmys jag och lillan.

Hämtade henne från skolan igår.
Känns lite extra kul bara det då jag hämtat mina andra barn från samma skola då de var små. Nostalgi.

Gamla slitna Nytorpskolan som sett sina bästa dagar. Invändigt säkert inget fel men huu så det ser ut utvändigt.
Lillan går i den nya delen som byggts för inte så många år sedan.
Den är fin.
Rejäl skolgård finns och det är bra.

Vi åkte först av allt till en mack i stan och tvättade bilen i en snabbtvätt.
Den var så himla smutsig att vi blev nersmutsade av att röra vid bilen.

Sedan for vi ut till Hälla och handlade på Willys.
Det blev en snabb vända då butiken var full med varupallar överallt och det var riktigt stressigt då palltruckar kördes omkring med fruktansvärt oväsen.
Lillan fick lov att hålla för öronen då det skramlade så högt. Gjorde ont i hennes öron.
Vi snabbade oss att betala och ut fort därifrån.

Detta förstörde mitt intryck av Willys som jag annars trivs med.
Vi handlade vid 14.30 tiden och då ska det inte vara sånt oväsen tycker jag.
Dessutom kom vi inte åt varor vi behövde på grund av pallar i vägen.
Självklart ska varor plockas in i hyllor men måste det ske i hela butiken samtidigt och på eftermiddagen.

Jag har inte varit med om detta tidigare.
Vi kände oss verkligen i vägen som kunder då det stressades omkring oss med allt.

Vi kom så hem till lägenheten och kunde varva ner.
Var först förbi Arken Zoo och hämtade torrfoder åt Nova.

Jag bytte om. Lillan kröp upp i soffan hos min sambo och jag satte igång att fixa mat.
Köttfärssås gjord utan mjölkprodukter.
Blev jättegott utan det. Använde vegetabiliskt istället. Matlagningsgräddevarianten.
Krämigt och jättegott blev det.

Sambon bytte torkarblad på våra bilar.
Sedan åt vi alla tre med god aptit.

Vid det laget var jag jättetrött.
Hade inte ätit sen 8.30 tiden på morgonen och farit omkring, promenerat och grejat med nåt hela tiden.
Tog en dusch innan lillan och jag satte igång med att bygga Pepparkakshus.

Jag limmade ihop delarna med färdigköpt i tub. Skönt slippa det heta sockret som jag brukar använda.
Smidigt och tryggt.
Sedan dekorerade lillan det mesta av huset.
Vi var ju båda trötta efter lång dag så det blev inte helt färdigt innan vi satte upp huset på tork.
Högt upp så inte Nova katt går på den.

Sedan var det dags att göra kväller.
Bäddade soffan åt oss.
Sambon drog sig till sovrummet som han fick ha för sig själv.
Såg lite på barnprogrammen.Borstade tänderna och släckte vid 20 tiden.

Somnade bums båda två med Nova intill oss.
Lillan hade ju skola nästa dag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards