Alla inlägg den 16 november 2018

Av Sirpa - 16 november 2018 08:07

Torsdag morgon 3.15 hojtade min väckning i mobilen.
Kände mig seg och trött så kaffe, starkt sådant var det första som fixades till.
Nova var halvt ihjälsvulten, enligt henne själv iallafall :) så hon fick blötmat att smaska på.

Hon är rolig våran lilla pälstoffla.
Älskar henne högt och kämpar med att fostra henne så hon inte är överallt härhemma.
Bänkar och bord är tabu för kattassar.
Där det finns människomat ska inte katter vistas, det är vårt hems regler.

Hon åt sin mat och satt sedan på sin egen lilla filthylla på balkongen och spanade ut i mörkret.
För mörkt var det men inget regn under förmiddagen.

Åkte så till depån i Hallsta och tog ut bussen som av nån anledning var inställd i tvätthallen.
Något bökigt då jag behövde tända upp, låsa upp alla låsen, öppna portar, köra ut, stänga och låsa igen, släcka och larma på allt innan det var klart.
Fick lite bråttom då jag inte räknat med detta extra.
Jag brukar lägga tiden på att gå igenom bussen och ställa den iordning för dagen
Fixa med biljetter och passagerarlistor och sist av allt få med mig allt som behövs för att vara borta i 14 timmar.

Bussen brukar stå ute och då är det bara att blåsa igång den och starta.
Jag sätter stor vikt vid att toan är ren och fräsch, toapapper och våtservetter samt att varje stolspar har en plastpåse för att lägga skräp i.
Då slipper jag ha allt sånt på golvet och i stolsfickorna.
Sen putsar jag vindrutan invändigt för det är hemskt när det ligger en mjölkaktig hinna på rutan i mörkret och alla bländande ljus i möte

Åkte så tom till Köping.
Två gick på där, en fattades.
Sedan vidare Hallstahammar, Västerås, Enköping och Örsundsbro.
33 gäster hade jag med mig till Grisslehamn.
Kort stopp i utkanten av Uppsala.

Framme vid båten tidigt.9.20

Gick ombord. Fick en hytt och installerade mig vid Brunchen
Det börjar vara jullikt lite överallt på båten.
Riktigt stämningsfullt.

Fick med mig i bussen denna dag en go kollega från mitt förra jobb och en god vän som jag känt sen tonåren.
Riktigt härligt.
Kramar och goda samtal.

Efter brunchen blev det sovläge i hytten.
Då var klockan nästan 11.
Jag hade varit uppe sen 3.15 så det kändes fint att klä om och krypa ner i bädden.
Sov som en stock till Eckerö då det hojtades i högtalarna så jag nästan trillade ur sängen.
Somnade om den stund vi låg i hamn och sedan var det högtalarhojt igen.
Välkomnande av nya gäster ombord osv...

Gick upp efter en stund och duschade.
Planerade lite med jobbet i helgen
Gjorde mig klar.
Den obligatoriska kaffestunden med kollegorna i kafeterian innan hytten skulle tömmas.

Lämnade åter nyckel och gick iland efter båten lagt till 14.30
Snabbt till bussen. Bråkig i låsen igen och jag fick lösa det med mindre våld.
Starta igång, upp med trycket så luckorna gick att få upp.
Gästerna hade handlat massor och det blev fullt på golven i bagaget.

Full fart hemåt när allt var klart.
Stopp och urlastning av öl och allt som handlats.
Många berömmande ord och glada gäster som lovade återkomma.
Härlig dag med mina egna goa gäster.

Rullade i depå efter Köping.
Bussen fin invändigt. Bara grovskräp.
Alla hade varit så omtänksamma.
Tankade, tömde toan, fyllde vatten, dammsög det som behövdes.
Sedan tvätt av skitig buss utvändigt

Det tog tid och kraft.
Ställde bussen inne i verkstaden.
Drog ut bagagemattorna som var blöta sen tidigare, hängde upp och lämnade luckorna öppna.

Kollega kvar på depån så jag kunde åka hem utan att larma och krångla.

Regnade och blåste hela kvällen.
Kom hem vid 20.30 tiden.
Helt färdig efter den långa dagen.

En härlig, lång och rolig dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards