Alla inlägg den 22 november 2018

Av Sirpa - 22 november 2018 03:11

Sedan jag bytte arbetsgivare så har dagarna rusat fram.
Full fart, glädje, skratt och massor med nytt att lära hela tiden.
Nästan varje dag är en utmaning i någonting.

Nya städer, olika körningar, spännande destinationer som jag aldrig varit till tidigare.
Jättekul!

När jag sedan har lediga dagar så har jag krafter kvar i mängd för att ha en värdefull fritid.
Självklart är jag trött efter mina arbetsdagar men det räcker med en natts återhämtning så är jag pigg och allert igen.
Energi finns det gott om hela tiden.

Min arbetsgivare värdesätter det arbete jag utför och våra gäster är helt fantastiska.
Trafikledning och personalplanering fungerar klockrent.
Ett samspel med mig som förare som resulterar i en trivsel och utförande av uppdrag till belåtenhet för alla.

Snart har jag kört i två månader.
Två helt fantastiska månader då jag lärt mig jättemycket.
Variationen i dagarna är guld för mig.
Inga nattjobb utan mestadels tidiga mornar som jag gillar så.

Jag får ständigt frågor från kollegor som är nyfikna över mitt byte.
De har också funderingar på att byta över till en trivsammare arbetsplats.
Ett par har redan sökt in.

Välmående är så oerhört viktigt under de timmar vi tillbringar på arbetsplatsen.
God kamratanda och gemenskap som underlättar för alla är av yttersta vikt.

Idag vaknade jag tidigt.
Hade sovit klart helt enkelt innan det var dags att gå upp.
Har haft två lediga dagar från jobbet.
Veckovila efter några intensiva dagar i Stockholm.

Båda dagarna har jag haft fullt upp.
Tisdagen gick åt till hemmet. Storhandla, städa och fixa.
Lagade mat i stora lass.
Hade sonen på lunch och kunde servera min köttfärssås som han också gillar precis som mina döttrar och barnbarn.
Gjorde matlådor av det som var kvar.

Onsdagen blev det fixa av balkongen inför vintern med ljusslinga och allt.
Rensade källarförrådet.
Tvättade och åkte sedan iväg med två stora formar med nygräddad äppelkaka till jobbet.
Det doftade gott hemma efter saffransäppelkaka.

Efter det till yngsta dottern. Vi for till Eskilstuna.
Körde hennes husvagn på service då hon själv inte får köra sådana vikter.
Bra med mamma som har kort för tunga fordon och släp på allt.

Kom hem igår vid 17 tiden och hade krafter kvar till att förbereda denna dag och plocka ur diskmaskinen
Sambon hade varit hemma hela dagen då han var ledig.
Hans huvudsyssla är att vara på nätet och prata med människor i olika forum när han är ledig.
Sina bästa vänner har han där.
Så vi lever olika liv och möts upp härhemma när tid ges.

För mig helt ok då jag har fullt upp med allt annat i livet.
För honom är mobilen och datorn viktigast.
Det är enda han orkar efter de energikrävande timmar han tillbringar på sitt jobb.
Den arbetsplats jag lämnade bakom mig.

Förhoppningsvis kan han kanske få det bättre på sitt jobb snart så han också kan börja leva igen.
Att ha honom på morgonskift ger bara ett zombielikt tillstånd för hans del.
Han orkar inget mera efter timmarna på jobbet.

Jag ser på honom hur rätt jag gjorde som tog steget bort från det energiutflöde som pågick.
Att byta arbetsgivare var räddningen för mig.
Behandla mig väl och jag levererar till max, med glädje och energi.

Idag bär det av till Grisslehamn och Eckeröbåten.
Kommer att köra en tom buss till Eskilstuna för att där ta ombord de första gästerna.
Sedan vidare till Strängnäs och Enköping.
Kort stopp i utkanten av Uppsala och sedan vidare till Grisslehamn.

Ser fram emot dagen.
Hoppas på att det finns en hytt över till mig och andra kollegorna så vi får vila.
Mat i magen och sova en timme är toppen.
För att sedan ta kraft och energi till att lasta bussen igen med gästerna och allt de handlat på båten.
Köra vägen hemåt igen och avsluta dagen med tank, tvätt, toatömning och städning av hela bussen innan hemgång.
En lång dag fylld av energi.
Får så oerhört mycket av våra gäster.

Sitter just nu och ser in i lågan av ett levande ljus.
Tänker på hur livet är skört
Har under mina lediga dagar ordnat hotell åt mig, yngsta dotter och lillan till 7/12 då vi skall åka till Kiruna.
Vi övernattar i Gällivare på vägen upp.
Det är långt att köra.

Vi åker dit för att ta farväl av älskad vän som gick bort i stroke, endast 62 år gammal.
Hon var en levnadsglad underbar människa som sprudlade av energi och glädje ständigt.
Det är så vi vill minnas henne.
Hennes vilja var att alla ska ta tillvara sina liv och känna glädje varje dag.
Inte gråta över hennes bortgång utan se det som ett steg i livet

För mig väckte hennes bortgång livsgnistan åter än mera. En väckarklocka.
Livet är skört och vi vet aldrig när det är dags.
Så varje stund är värdefull.
Lev, njut och älska.
Se till att må bra, känn glädje och ge glädje och kärlek till omvärlden.

Det är viktigt!


Av Sirpa - 22 november 2018 02:12

Det syns vem som är boss hemma hos oss.
Eller hur? :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards