Alla inlägg den 23 november 2018

Av Sirpa - 23 november 2018 13:46

Igår följde det med en nyfiken giraff från Taxfreebutiken på Ms Eckerö.
Den kommer att få möta sin husse idag :)

Av Sirpa - 23 november 2018 13:45

Kör ryttare idag igen till Kungsör

Av Sirpa - 23 november 2018 05:56

Torsdagen bjöd på jättefint väder.
Sol och några grader kallt.

Vaknade jättetidigt och gick upp.
Vid 2 tiden och då hade jag sovit knappt fem timmar som visade sig vara alldeles för lite.

Tog ut buss i Västerås.
Turen jag hade började i Eskilstuna.
Vidare Strängnäs, Aspö, två stopp i Enköping och Örsundsbro sist längs vägen till Uppsala.
Det började ljusna i Enköping och det var jätteskönt.
Kämpigt med det djupa mörkret innan snön kommer.
Den slukar allt ljus.

Stannade till i utkanten av Uppsala vid Shellmacken i 15 minuter.
Toabesök nödvändigt där för egen del.
Lite rast i färdskrivaren så jag inte kommer i tidsnöd ifall nåt händer resten av vgen till Grisslehamn.

Gästerna tar sig också toabesök, rökpaus och bensträckare.
Gamlingarna uppskattar detta korta stopp.
Vissa har eget fika med och andra köper på macken.

For så vidare i soluppgången som var oerhört vacker.
Lagom med trafik och bra flyt hela vägen.
Tur det för jag kände hur trött jag var.
Orkade inte riktigt gnistra som jag brukar.

Kom fram i god tid och gästerna slapp stressa. Gjorde bussen iordning för att lämnas. Låste och gick in.
Fick lite glögg och pepparkaka på vägen in.
Jättegott och välbehövligt då jag var så trött.
Kramade om hamnchefen och fick en ny bricka att ha på tröjan då jag lyckades slarva bort den förra.
Förstår inte vart den tog vägen.

Lovade att vara jätterädd om den här.
Är ju stolt över att vara en Eckeröförare.

Fick min lilla hytt.
Ofta samma hytt längst in i korridoren.
Där är lugnast då det inte är spring förbi.
Lade in väska och jacka.
Sedan var det dags för brunch.
Så gott med julmaten.
Skinka och deras starka goda senap.
Köttbullar som jag bara tar en för magen ska ju räcka till de finska lådorna.
Kålrots och morotslåda.
Mums!
Lite Jansson, cheddarost och bröd.


Kaffe självklart och sedan lite gottigt till efterrätt, bara lite då jag åker så ofta nu och vill ju inte vräka i mig av allt.
Kollegorna vid bordet satt och klagade och gnällde på allt så jag valde att snabbt avsluta måltiden och dra mig till hytten.
Kröp ur kläderna, på med sovlinne och ner under täcket.

Somnade omgående.
Vaknade till när de hojtade i högtalarna om någonting.
Somnade om säkert 4 gånger innan jag sedan valde att gå upp. Duschade, sminkade om och klädde mig.

Tog en sväng i Taxfreebutiken.
Lite julchoklad och en söt kramis till min lilla kille som hälsar på mormor idag mot kvällen.
Den kramisen får ett eget blogginlägg sedan.

Kaffe i kafeterian med kollegor som fortsatte sitt gnäll.
Jag gick därifrån direkt
Om man nu vantrivs som de verkar göra så förstår jag inte varför man inte byter jobb.
Jag sade det till en av dem och det var inte populärt.
Där trampade jag på en öm tå.
Jag sade att jag trivs jättebra att har inget att klaga på.
Blev då tittad på som jag kom från en annan planet

Ogillar sånt där gruppgnäll runt bordet på rasterna.
Det bara eskalerar om man inte sätter ner foten
En av dem har jobbat bara 3 månader.
Vad har han då där att göra som vantrivs redan.

Nä, sånt håller jag ifrån mig och väljer bort när jag själv mår så bra i jobbet.
Jag vill och ska trivas
Är nåt fel så ändrar jag på det.
Inte svårare än så.

Kom så i hamn och skyndade ut till bussen för att starta upp den.
Öppnade luckorna och sedan var det bara för mina kycklingar att komma och lasta in sitt
Hade redan när vi kom till Grisslehamn med bussen fått så mycket fina ord om min körning.
Så tryggt och lugnt.
Några sa att de vaggats till sömns och de brukar aldrig våga sova på bussen på den smala vägen.

Jag tackade och tog emot
Fick kramar och mängder med beröm sedan på hemvägen vid varje avsläpp.
Känns så härligt att det jag gör helt naturligt blir så rätt
Jag är på den plats jag hör hemma.
Trivsel frn alla håll.
Ser redan fram emot Lördag då jag kör Eckerö igen.

Släppte sista gästerna i Eskilstuna.
Städade igenom bussen i lugnt tempo.
Plocka skräp, muggar och burkar.
Lite pant också.
Lyfte stolsryggar och räta till gardiner
Rullade sedan mot depå Västerås.

Tankade, tvättade bussen, tömde toan och fyllde toakem.
Bytte till servicehallen och dammsög, fyllde Adblue och spolarvätska.
Städade toan och putsade lite extra överallt
Bussen var så fin efter mina gäster.
Det jag städade var gammalt som nån kollega inte besvärat sig med att fixa

Parkerade bussen och tackade den.
Fick gnistrande i lampskenet till svar.
Den var så ren och fin.
Vet att en kollega skulle iväg med bussen i flera dagar så det kändes fint att lämna extra rent och putsat.

Lämnade trött in nyckeln och gick till bilen.
-5.5 visade hon när jag skrapade rutorna och körde sedan hem.

Hemma mötte Nova med mycket kel och gos i beredskap.
Hon fick kvällsmat och jag tog kaffe o macka.
Sambon var på hockey i Örebro med en av sönerna.

Jag lade mig vid 21.30
Somnade snabbt.
Bra dag med fina gäster. Skön buss.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards