Alla inlägg den 26 november 2018

Av Sirpa - 26 november 2018 11:11

Då var det dags igen för en tidig Eckerö.
Helt fantastisk resa hit med mina härliga gäster.

Nyss ätit brunch och lyssnat på en kollega som berättade om egna upplevelser i livet.
Fd polis som är som jag troende i själavandring och andlig kontakt.

Jättespännande.

Nu sova en stund i lilla pyttehytten som jag är tacksam över att få ha som vilorum under resan

Av Sirpa - 26 november 2018 00:29

Hade till Måndagens körning, planerat att bjuda mina gäster på Kaffe och Äppelkaka med Saffran.

Bakade klart kakan under Söndagens ledighet.
Köpte pumpthermos för 15 koppar kaffe.
Hade ett par till hemma som rymde totalt 15 koppar till.

Det brukar inte vara mera än 30-35 gäster på måndagar så det skulle räcka tänkte jag.
Hade även ordnat söta kaffemuggar av papp, assietter, lite bitsocker och pepparkakor.

Tog sedan reda på från jobbet om antalet gäster mera exakt, för att ha tillräckligt med.
Visade sig att jag skulle få full buss.
Dvs minst 50 gäster, så det var bara att blåsa av mitt projekt.
Fanns inte nog med kaffe eller tid till att servera dessa 50 under det korta stoppet i Uppsala.

Kände mig något besviken
Men det var bara att frysa in kakorna och ta det vid tillfälle framöver istället.

Hade så gärna bjudit mitt goa bingogäng från Västerås.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards