Direktlänk till inlägg 27 november 2018

Ajaj ont

Av Sirpa - 27 november 2018 06:06

Min fantastiska dag tillsammans med härliga gäster i bussen slutade på helt fel sätt

När jag trött och jättenöjd med dagen, släppte av de sista underbara gästerna i Köping så slutade allt med blodvite.

Pratade glatt med med ett par medans luckorna på bussen stod öppna och en kund ännu lastade ur sitt bagage.
Där vi lastar är det helt mörkt och svårt att se något på kvällen

Ska ta tag i bussluckan för att stänga den och kunden som lastat ur ville hjälpa mig med stängningen, vilket jag inte uppmärksammar, utan får den tunga bussluckan rakt i ansiktet, på min näsa.
En smäll som känns som en hästspark mot näsan.

Jag tar mig för näsan och kunden går därifrån. Han har inte sett vad som hände där i mörkret.
Skyndar mig in i bussen och letar efter papper då jag känner att det blir blött av varmt blod i min frusna hand.

En blixtrande huvudvärk sätter in direkt vid smällen och håller i sig.
Jag sätter igång att plocka i bussen efter kunderna, samtidigt som jag håller emot såret.
Har då sett i spegeln att det inte är så mycket. Tycker jag själv iallafall.
Ett jack på näsan men smärtan är hemsk.

Plockar rent i bussen.
Finns inte tid för nåt mesande utan det är bara att köra mot depån så snart som möjligt.
Klar i tanken och allt men smärtan var jättejobbig.

Hade ju allt jobb kvar med bussen.
Kom till depån och möter där en förskräckt kollega som frågar vad som hänt.
Kör in bussen i tvätthallen.
Tömmer toaletten, fyller på sanervätska, dammsuger rent invändigt.
Gör rent toaletten.
Sist bara bussens utvändiga tvätt kvar och jag måste vila en kort stund, har så ont i huvudet.
Det blixtrar riktigt.

Går in till personalrummet för toabesök och möter ännu en kollega som tar tag i situationen.
Han hjälper mig göra rent såret och tvättar sedan bussen åt mig.
Min körtid och ramtid var på väg att ta slut och bussen måste bli klar och parkerad.

Goa vännen som hjälpte mig med det tunga och jag kunde parkera bussen och ta ur förarkortet.

Ringde ledningen och berättade om vad som hänt.
Samt till min sambo som precis jobbat klart med sitt.
Flera tjatade om att jag skulle söka läkarvård men jag kände mig så fånig över händelsen.
Busslucka över snoken.

Ringde 1177 när jag körde hemåt och hon tyckte att jag skulle åka till Akuten.
Hon var orolig över huvudvärken.
Gjorde som hon sade och åkte direkt till Akuten i Västerås.
Kom in direkt och fick hjälp.

Läkaren konstaterade hjärnskakning och att jag dagen därpå skulle kontakta Öron och Näsa.
Skiktröntgen behövde göras då hon kände på näsan att den rörlig och då troligen fått fraktur.
Inget som gjordes då på kvällen.

Åkte hem, helt slutkörd och värk i skallen som tog min kraft.
Ringde jobbet som skrattade högt när jag berättade vad som läkaren sagt.
Tydligen var det komiskt med lucka på snoken.
Jag hade ju två lediga dagar framför mig så det gjorde ingen påverkan på jobbet.

Ringa dagen efter och prata med Trafikledningen om huruvida jag är arbetsför sedan.

Så jag tog värktabletter.
Fixade starkt kaffe och åt mödosamt macka då det gjorde så ont när jag tuggade.
Ganska snart isäng när tabletterna började göra verkan.

Fotot på mig tog kollegan efter rengöring av såret. Hade så j...a ont!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards