Direktlänk till inlägg 2 december 2018

3 år av saknad

Av Sirpa - 2 december 2018 02:41

Det är nu tre år sedan som jag tog farväl av min älskade lilla livskamrat och följeslagare.

Min fina Titti.

Minns ännu hur fruktansvärt det var att ta det slutgiltiga, barmhärtiga steget till att avsluta den plåga som pågick i hennes diabeteskropp.

Vi hade kämpat en lång tid med balansen i insulinet. Det skedde allt oftare att Titti hamnade i insulinchock.
Hennes lilla kropp kämpade och hon mådde så dåligt när det satte in.
Varje gång tog hårt på hennes gamla kropp.

Sista gången fick vara verkligen den sista.
Då hade det bara gått nån dag efter det föregående anfallet och hon började bli uttorkad
Inget hjälpte.

När jag väl tog beslutet att åka in så var det som ett totalt mörker tog över livet.
Men jag tog steget, för hennes skull.
Av kärlek till henne och det löftet jag givit henne, att när den dagen kom så skulle hennes lidande upphöra.

Jag minns ännu i bilen hur hon pratade till mig, såg in i mina ögon och bekräftade att hon var redo.
Livet var för smärtsamt.
Varje dag en kamp och förlängning av en plåga.

Stunden var hemsk

Någonting gick sönder inom mig då.
Hjärtat trasades i bitar.
När hon gick över och blev stilla i min famn.
Det fanns ingen återvändo.

Samtidigt en lättnad att hon slapp lida mera.

Att ta beslutet till ett sådant steg är fruktansvärt.
Tomheten efteråt likaså

Att mista någon man älskar så djupt.
Som finns i ens liv varje stund, varje andetag
Den smärtan är omöjlig att beskriva i ord
Det förstår man bara när den upplevts.

Min älskade Titti.
Du fattas mig varje dag i mitt liv.
Finns ingen som kan ersätta dig och den kärlek du gav.
Aldrig någonsin.

Din aska är strödd på Öland, där du älskade att vara i vår husvagn.
Varje sommar åkte vi dit och du njöt så.
Vår och höst var du lös på campingen då det var folktomt.
Övrig tid i vagnen och vårt stora förtält.
Vi tog promenader med sele och du njöt i min famn på stranden.

Du mötte mig alltid med glädje i dörren när jag kom hem, alla tider på dygnet.
Minnet av dig ligger in bäddad i bomull i mitt hjärtas innersta rum.
Där har du ett stort eget rum fullt ab kärlek.

Min fina Titti.
Saknar dig så

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards