Direktlänk till inlägg 2 december 2018

Mina trogna gäster

Av Sirpa - 2 december 2018 07:27

Sedan jag började köra Eckeröbussarna så har jag fått nya stammisar.
Gäster som reser ofta och som kommit att bli mina egna skyddslingar.

Det är goa och glada seniorer som uppakattar så oerhört att jag hjälper dem med allt.
Det är inte lätt att bli äldre och inte riktigt fungera i kroppen.
Klart att jag hjälper och finns till för dem.
Helt underbara raringar är de allesammans.

Sedan tycker de om att jag informerar i microfonen. Skojar och busar med mina gäster.
Alla ska ju trivas ombord på mina turer.

De gillar så att jag kör mjukt och skönt, utan hets eller häftiga inbromsningar.
Så kör jag alltid.
Planerat och följsamt.
Läser av trafiken och kör därefter.
Bussen är mitt verktyg och gas och broms är två pedaler som jag använder med mjukhet.
Finns inget annat i min värld.

Ett tillfälle då vi åkte till Grisslehamn så hostade jag ganska mycket.
Var torr i halsen och det irriterade hela tiden.
Detta uppmärksammade en av mina goa tanter.
På återresan kom hon med halstabletter till mig som hon köpt på båten i taxfreebutiken.
Gullego!
Hon som knappt klarar ta sig fram med sin rollator.

Jag blev glad och rörd. Tackade från djupet av mitt hjärta.

Senaste resan hon var med gav hon ett inslaget paket. En Julklapp i förskott.
Den var till mig och mina barnbarn sade hon.
Hon förstod när vi pratade att mina barnbarn står mig nära hjärtat.

Det paketet skulle öppnas innan Jul sade hon.
Återigen blev jag rörd till tårar av hennes omsorg.

Kom hem och öppnade paketet.
Det var gottisar till att hänga i granen och gochoklad till julbordet.

Nästa gång vi ses blir det kramkalas.
Vi brukar redan nu kramas varje resa.

Igår blev det många kramar från mina härliga gäster.
Lovord, beröm och tackkramar i mängd.
Ett par var så glada då de rest mycket med buss men Aldrig så säkert och tryggt som de gjort med mig sade de och tryckte nåt i min hand.
De älskade mitt busiga prat i microfonen
Det visade sig vara lite dricks.
Jag blev helt ställd.
Det är vi inte vana vid på bussarna.

Kände mig glad, nöjd och väldigt trött.
Härligt med nöjda gäster.
Jag är ju sån att jag gillar ge service och trivas på jobbet.
Som det ska vara i mitt yrke

Älskar mitt jobb

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards