Direktlänk till inlägg 4 december 2018

Tisdag morgon

Av Sirpa - 4 december 2018 05:23

Fröken Nova tyckte att det var färdigsovet vid 4.20 redan.
Hon vet precis hur hon ska låta för att vara så irriterande som möjligt för sin familj som sover.
Nu grejade hon med nåt på soffan.
Gnällde, urrade, kloade, slickade så det lät som sandpapper mot trä.
Riktigt drog hårt med klorna fastsatta i sofftyget så det lät som sofftyget strimlades i bitar.
Hon vet exakt hur hon ska låta för att få upp mig.

Går hon på golvet så låter det som en elefant dundrar fram.
Hoppar hon upp eller ner i soffan så är det en duns som garanterat väcker en.
Katter som är så smidiga.
Beteendet är verkligen inövat för att få uppmärksamhet.

Hon kom efter mig in på toa och bråkade högljutt, vilket ledde till att jag tog upp henne i famnen och pussade i ansiktet, nacken och på huvudet.
Hon gillar ju inte att bli upplyft så det var först usch, fy och bläh tills hon insåg att det faktiskt var ganska mysigt.
När jag sedan släppte ner henne så skulle man tro att hon rusade därifrån.
Nehejdå :) Hon tryckte sig emot mina ben och ville ha mera kel.
Knasiga katt.

Älskar henne så grymt mycket.
Hon ger så stor mening i vårt liv och finns så levande och härlig med oss härhemma.

Kan tänka mig att hon kommer bråka med sin husse i helgen när jag är bortrest.
Det gjorde hon när jag jobbade i Stockholm och sov kvar på hotell.
Hon hade ropat efter mig och väntat i hallen på att jag skulle komma hem.
När jag väl kom hem visste hon inte till sig av glädje.

Här om dagen rusade hon ut i trappen i ren glädje då jag öppnade dörren.
Sen visste hon inte vart hon skulle ta vägen efter att ha sprungit ner en våning med mig i hälarna.
Jag var livrädd över att hon skulle springa ut om nån kom i trappdörren och den öppnades.
På andra våningen kunde jag fånga upp henne där hon stannade förvånad.

Det var ju inget rymningsförsök utan hon rusade ju bara ut för att möta mig då jag tog för lång tid på mig att lyfta in kassar och sånt jag hade i händerna.
Hon skulle skynda på mig.

Nu är hon ute på balkongen i vätan.
Det har regnat över ett dygn och allt är blött därute men det bekommer inte henne.

Frukost har hon i magen.
Jag har fått mitt morgonkaffe och sambon vaknade precis för att göra sig klar för en ny arbetsdag.
Jag börjar 10 idag med att sätta mig med en trafikledare för att lära mig tidsrapportering som beställningsförare.
Jag förstår inte riktigt systemet och vill lära mig allt.

Ska ta mig en dusch då jag känner mig klibbig efter natten.
Har nog svettats och funderar faktiskt på om jag hade lite feber igår.
Misstänker att mitt dåliga mående berodde på att min kropp känt in hjärnskakningen jag drogs med efter smällen med luckan.
Jag har ju ätit en hel del smärtstillande för att kunna jobba.
Det har jag kunnat ta bort vartefter och kroppen får kämpa ensam nu.
Jag har inte ont i huvudet längre och näsan är bara öm vid sårskorpan som är det enda synliga efter smällen.

Ringde igår och avbokade tiden som jag fick på Öron och Näsa för att kolla näsbenet.
Snoken är ju helt normal så jag vill inte uppta en tid hos vården när den inte behövs.
Sköterskan ställde frågor och konstaterade också att det lät som näsan var helt ok.
Har inte tid och råd att sitta på sjukhuset.
Strunt väl detsamma om snoken nu skulle bli lite sne vilket jag tror skulke märkts redan.
Svullnaden gick ju ner efter några dagar.
Jag är lite gul i ena ögonvrån. Det är enda kvar efter blånaden som kom efter ett par dagar

Full fart framåt igen.
Ska skriva incident och arbetsskaderapport idag också på jobbet.

Nu i duschen.
Nova sitter och blänger på mig och tycker att jag ska göra nåt och inte bara sitta här och pilla med mobilen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards