Direktlänk till inlägg 15 december 2018

Tiden rinner iväg

Av Sirpa - 15 december 2018 07:32

Det är redan lördag morgon.
Jag kom hem från jobbet inatt, efter en sen Eckerö från Köping.
Väldigt lite gäster denna dag.

Hade med mig nybakad äppelkaka med saffran och choklad till mina kollegor i Hallstahammar som jag träffar så sällan.
De skulle dessutom ha julbord på depån på kvällen så gottiset passade ju in fint.

Torsdagen hade jag ledigt vilket var välkommet efter Onsdagens kämpiga avslut.
Hade då fullastad buss med härliga gäster.
Allt flöt på jättebra och alla vara glada och goa.
Tills en alldeles för full herre fick upp hela sitt maginnehåll, över sig själv, sätet han suttit på och golvet.
Själv blev han liggande inklämd mellan sätena i sina egna kräkor.

Inte kul att ta hand om kan jag lova.
Han själv togs omhand av väninnan som var med honom.
Hon såg till att han kom av bussen på hemmaorten.
Då kunde han stå upprätt iallafall och blev hämtad med bil.

Jag hade ett rejält jobb att ta hand om.
Grovrengjorde redan där i Köping så det inte skulle flyta ut mera än det var.
Under tre säterrader hade det runnit iväg.
Längs med elementet så det var riktigt knöligt att ta hand om.
Tur jag inte är kräsmagad.
Hade plasthandskar med mig och sedan fick det bli mängder med papper och rengöringsmedel för att få bort allt det grova.

Väl i depå åkte så andra rengöringsmedel fram för sanering av sätet.
Skurade om och om igen på golvet för att säkert få bort allt.
Hela bussem var så skräpig och smutsig i övrigt också.
Toan jätteäcklig så jag hade att göra den natten.

Tog mig över två timmar att få rent allt.
Tur att vi har utvändig tvättmaskin för jag skulle inte orkat tvätta för hand.

Lämnade bussen ren och fin, nytankad och fräsch till kollegan dagen efter.
Vägrade släppa ifrån mig den på något annat vis.

Packade ihop och gick hem i den kyliga natten. Kom hem vid 2.40
Lite drygt att vandra 5 km med mina körskor och trasig kedja på jackan.
Hade inget val.
Sista bussen hann gå medans jag sanerade nerspydd buss. Natten blev ju för lång.

Stupade isäng hemma vid 3.15 tiden.
Sambon gick straxt upp för att åka till sitt jobb.
Vaknade igen redan vid 7.20 och kunde inte somna om.

Åkte ut med yngsta dottern och handlade syrsor till spindelgumman bland annat.
Lite andra butiker innan hemkomst, jättetrött och hungrig.
Fixade mat till sambon kom hem.
Fullt upp med allt hemma. Pyntade det sista inför julen.

Kom isäng väldigt tidigt den kvällen kan jag lova.

Igår Fredag gjorde jag mig redo för en fullastad buss igen och blev så snopen när det bara blev 12.
Körningen gick toppenbra.
Åt gott på båten.
Vi fick inte äta julbord då det var så fullt därinne.
Valde då Rotfruktsgratinerad Lax i kafeterian.
Supergott!
Kommer äta det igen om det finns kvar på menyn på Torsdag då jag åker igen

Sov en stund vilket inte var lätt då det var sånt liv på båten
Fick dela hytt då det var så mycket folk.
Med kollega från Vs Persson.

Bjöd sedan mina chaffiskollegor på äppelkaka till kaffet innan hamngång.
Mycket uppskattat.

Depå i bra tid.
Bussen lättstädad invändigt.
Tömde toan och fyllde vätska.
Rejäl tvätt utvändigt istället då det var saltade vägar.

Kom så hem vid 1 tiden. Trött och lite frusen
Hade haft problem med värmen i bussen
Framförallt fram där jag satt.

Tror det är thermostaten som kärvar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 19 mars 02:39

Jag börjar bli såpass bra i högersidan efter låsningen att det nog är dags att försöka mig på övningar som stärker muskulaturen runtikring. Det behövs även i knät som jag känner av mera nu när den övriga smärtan klingar av mer och mer. Har ju in...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 14:34

Jag började redan förra veckan att göra iordning Edde Husbil för att ha honom redo för eventuella jobbresor. Eller helt enkelt nån egen liten resa nånstans för att välkomna våren, när den nu har tänkt sig att komma på allvar. Knappast dags än på ...

Av Sirpa - Måndag 18 mars 10:50

Mitt bloggande har återigen hamnat på efterkälken. Tiden har gått åt till att jobba och sedan vila. Nu är det Måndag och ny vecka. Förra veckan försvann i ett nafs Torsdagen ägnade jag åt att köra ett härligt pensionärsgäng från Västerås till ...

Av Sirpa - Onsdag 13 mars 06:03

Gårdagen blev en kämpig historia verkligen med det galna bakslaget i måendet. Kände mig bättre i kroppen mot kvällen men istället fruktansvärt trött. Det var väl resultatet av kroppens kamp under dagen. Nu börjar jag verkligen bli less på det hä...

Av Sirpa - Tisdag 12 mars 16:45


Jag vet inte om det är en "baksmälla" efter gårdagens behandling hos Kiropraktorn eller vad det var men plötsligt vid lunchtid idag började jag må illa och det gjorde så ont överallt i kroppen där jag har haft låsningen/krampen. Hade jättejobbigt ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards