Direktlänk till inlägg 17 december 2018

Hör plogen

Av Sirpa - 17 december 2018 07:14

Ligger i vår säng och lyssnar på ljuden utifrån.
Plogen jobbar på med den lilla snö som kommit ner under natten.

Klockan är inte mycket ännu men sambon har redan åkt till jobbet.
Han har det tidigaste passet idag.
Som han fullkomligt avskyr, han som är kvällsmänniska.

Jag själv är ledig idag, veckovila.
Var ledig igår också efter att ha jobbat till sent på natten under lördagen.
Hade då beställningskörning.
Hämtade kunder från Möklinta och Sala, körde till Aros Congresscenter här i Västerås.
Hem under många timmar och sedan tillbakakörning av desamma på natten.
Slutade 2.15 på natten.

Skönt att vara ledig efter flera kvällsskift.

Gårdagen var fylld av sånt jag ville få gjort.
Upp tidigt, efter att ha sovit bara 4 timmar.
Kan inte sova länge fast jag jobbat till sent.
Kokade risgrynsgröt
Det är så gott när det sakta får svälla på spisen, på låg värme.
Åt det när sambon vaknat vid 9 tiden.

Sedan var det dags att åka ut för att handla det som behövdes för dagarna framöver.
Ingredienser till Janssons Frestelse och Ostpaj köptes.
Klotång till Nova och lite annat.

Åkte förbi jobbet och hämtade mitt förarkort som blev kvarglömd i färdskrivare på natten då jag trött kom i depå med bussen.
Pratade en stund med goa kollegor om fenomenet Julbord och företag, dem fylla som dominerar dessa och som kostar oss förare en hel del jobb.

Tände ljus på syrrans viloplats och stod kvar där en stund för att landa i den stilla frid som råder på kyrkogårdar.
Saknar henne, älskade lillasyster.
Jag hoppas och ber att hon mår bra där hon nu är.
Hennes tid på jorden var en sådan kamp under hennes tid här.

Åkte sedan hem för att fixa till lunch.
Var jättehungrig och sambon likaså.
Frusna och trötta kände vi oss dessutom.
Det fick bli het och god ärtsoppa med ostmacka till mat.
Hade tinat upp en bit Svartbröd från Åland till soppan, som jag sparat i frysen.

Satt sedan och dåsade i soffan.
Slog in julklappar tillsammans med en nyfiken Nova.
Pyntade det sista inför julen.
Plockade ihop tvätt då jag har tvättid idag, måndag eftermiddag.

Dagen gick och jag lade mig jättetidigt.
Var så trött efter för lite sömn.



Ny dag idag.
Ska sova nån timme till innan det är dags att ta tag i dagen ordentligt.

Plogen har nu åkt vidare.
Ska bli härligt att gå ut i snön sedan

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards