Direktlänk till inlägg 19 december 2018

Uppe i ottan

Av Sirpa - 19 december 2018 04:00

Denna morgon blev det tidigt upp fast jag inte skulle det ännu.
Hade väckning 1 1/2 timme senare men vilddjursjägaren bredvid mig i sängen avgjorde min uppstigning.
Vaknade av öronbedövande snarkningar.

Gick inte att somna om och fast jag petade och puttade, han ändrade sovställning, så fortsatte konserten.
Så jag valde att gå upp.

Fridfull morgon med Nova fick det bli istället.
Med sovrumsdörren stängd.
Nova fick sin frukost. Kaffedoften spred sig straxt då jag puttrade igång bryggaren.
Vattnade blommor som torkar ur i den torra luften vintertid i lägenheten.
Elementen gasar på för fullt.

De murgrönor jag tagit in från balkongen är bara kala grenar utan blad.
Klipper ner dem vartefter.
Kanske får jag rötterna att överleva vintern iallafall.
Annars har de övriga gröna växterna klarat sig med den blomlampa jag har satt ovanför.
Snart återvänder ljuset ute och då har de lättare att klara sig.

Igår åkte jag med en kollega på en skolkörning som jag skall träna in.
Idag kör jag densamma och han är bara med. Igår hann jag inte vara med hela passet då det var möte 14.30- 15.30
Blir bra att köra hela passet idag.

Vi har en mycket lugn period på jobbet nu då det närmar sig jul och nyår.
Beställningarna är mera lagom efter den hektiska tid som varit.
Snart är det jullov för skolorna och många förare kan vara långlediga.
Jätteskönt.
Så ser det ut i bolag som vårt.

Så för min del innebär detta att jag kan träna in nytt som jag har användning för framöver.
Jättebra.
Jag vill ju kunna hoppa in på vilken körning som helst då detta är kul och varierande för mig och bra för Björks med en alltialloförare

Igår efter jobbet hämtade jag sambon från hans jobb. Skyndade hem så gott det gick i rusningstrafiken.
Hämtade Cindy som jag körde till verkstaden för skadan hon har på grenröret.
Hon läcker in avgaser och låter illa.
Några rostiga bultar ska bytas ut.
Skönt få det gjort så hon går att använda utan att hon stinker.
Hon är inte värdig i sitt mående sådär.

Sambon hämtar hem henne idag och jag kan äntligen börja inreda henne och sätta min prägel på min bil.
Ska börja med en ordentlig rengöring.
Kommer nog att ta henne till jobbet och vara i servicehallen i värmen. Putsa upp henne fin igen som hon var innan älgolyckan.
Nån dag när tid ges och jag inte jobbar.

Snart är det Julafton.
Jag är ledig då men vet inget mer än så.
Det tar tid för planeringen att tillsätta jobb under helgerna.
Kanske blir jag helt ledig, det visar sig.

Imorgon Eckerö, likaså på Lördag.
Med start i Eskilstuna.
Blir intressant att se hur många som reser.
Vi har blivit varnade för att vi kan bli utan hytt att vila i och det oroar mig lite.
Jag behöver vilan på båten för att orka hela 15 timmarspasset som Eckerökörningarna är.

Vi får se.Kanske klarar det sig om vi delar hytt med kollega. Det gör inte mig något.
Bara jag får en säng att sova i en timme eller två.
I Januari går Ms Eckerö i docka 3 veckor och det är detta som rederiet påbörjat på båten nu, renovering.
Därav bristen på hytter.

Om en timme ska jag iväg till jobbet.
Åker buss idag.
Det tar ju lite extra tid så jag kommer att gå iväg i god tid.

Njuter just nu av friden.
Juleljusen och de glittrande inslagna paketen, granen och tanken på att snart få vara med de mina på julafton

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards