Direktlänk till inlägg 5 januari 2019

Chocken lägger sig

Av Sirpa - 5 januari 2019 01:25

Ligger vaken i natten.
Somnade i ren utmattning vid 21 tiden ikväll
Dagen har varit ett förvirrat töcken.

Vilt jagande efter boende så snart som möjligt
Finns ju inte en chans att jag kan bo kvar i den här dyra trerummaren.

Han jag bodde med har hållit på med sitt idag. Jobbar nu natt och vi kommunicerar via sms.
Verkar vara det enda som funkar
Prata öga mot öga fungerar inte utan att vi hamnar i konstigt läge.

Jag står oförstående till det som hänt.
Att jag blir lämnad för att bli skyddad på det sättet, från ett liv i destruktivt tänk.
Att han på detta sätt ger mig ett bättre liv än med honom.
Jag får inte in det i mitt förstånd.

I min värld blir jag lämnad för att jag inte duger längre åt honom.
Att jag inte längre är älskad.
Men han säger något annat.

Vi pratar helt olika språk i våra tydligen helt olika världar.

Så förvirrande.

Men han har tagit steget ut och gått dessutom bakom min rygg och planerat detta utan att göra mig delaktig.
Ordnat boende och dessutom förråd för sina tillhörigheter.

Min tillit är bortblåst vad gäller det vi hade.

All den kamp jag utkämpat i flera år har varit helt förgäves.

Jag fixar detta, helt klart.
Chocken har lagt sig och jag ser mig förvirrat omkring.

Vänner ringer mig och jag får prata av mig
Får bekräftat att jag inte gjort något fel
Men det hjälper en stund. Sedan börjar jag söka fel hos mig igen.
Vad hade jag kunnat göra annorlunda för att utfallet skulle bli annorlunda, ställer jag mig frågan.

Har jag brytt mig för mycket? Eller för lite?
Har jag missat nåt viktigt?

I hans värld finns bara förklaringen att han inte klarar se mig så ledsen och uppgiven, när hans ork tryter under bördan han väljer bära ensam
Jag blir inte insläppt i nånting.
Ställs utanför likt en främling.

Så valet han gör är gjort av ren kärlek är hans ord.

Det tror jag inte på, inte en sekund att den förklaringen är tillräcklig för mig
I sann kärlek bär man bördor tillsammans.
Stänger inte sin livskamrat utanför.

Han har kämpat hela livet ensam och han väljer fortsätta så.
Då får det bli så
Jag måste respektera det valet

Jag hatar bråk och hämnd så det finns inte på kartan för mig.

Vill inte en människa veta av mig så är det bara så.

Livet går vidare oavsett.

Jag måste få kontroll över situationen igen
Stänga känslorna ute ett tag och agera rent praktiskt.

Fick inget jobb imorgon då det inte var några bokningar på den turen till Eckeröbåten.
Så morgondagen får jag packa grejer.
Se till att han kommer iväg snarast möjligt till sin egenvalda tillvaro.
Jag håller inte fast honom.
Alla har en fri vilja att göra vad de vill

Sårad och sargad är jag.
Helt trasig i själen
Det läker men lämnar ärr som ger mig beskydd framöver
Tilliten till män är borta för min del.
Kommer aldrig att lita på en mans ord igen.

Försöker att staplande ta mig framåt nu
Med stöd av dotter, barnbarn och goda vänner.
Jag är jättetrött och tycker inte att jag förtjänar detta.

Men livet går vidare, steg för steg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards