Direktlänk till inlägg 5 januari 2019

Vaken i natten

Av Sirpa - 5 januari 2019 02:42

Försöker somna om men det är inte så lätt.
Var nyss ut i köket och fixade mig lite rostsmörgås.
Viktnedgången blir inget problem iallafall.
Har tappat aptiten helt och måste verkligen komma ihåg att få något i mig.

Dotter och barnbarn kom över idag några timmar. Vi åkte ut en stund först för att jag skulle komma bort hemifrån.
Åkte ut till Björnöns nya brygga.
Gick med Ludde en stund och bara andades frisk luft
Det småregnade men vi brydde oss inte.
Skönt att komma ut en stund.

Vattnet är ju dessutom mitt andningshål.
Nu ligger isen men det gör ingen skillnad.
Sjöns vatten finns därunder.

Vi åkte sedan hit hem och jag fixade mat åt oss. Hade de inte ätit med mig så hade jag inte fixat nån mat, inte fått i mig något alls.
Nu åt jag lite köttbulle och pasta.

Nova fick lite nattmat också och lade sig sedan i soffan.
Hon har tagit hand om mig hela kvällen.
Det är så faschinerande detta med att djuren känner sinnesstämningar hos oss människor.

På eftermiddagen när hennes husse sov en stund innan nattjobb så ville hon hjälpa honom då han hade rejält ont i magen.
Han avvisade henne hela tiden och hon gick oroligt omkring och visste inte hur hon skulle hjälpa när hon inte fick komma nära honom.
Jag fick lov att plocka ut henne och stänga dörren till sovrummet.

Då satt hon utanför dörren och jamade.
Hon kunde inte förstå varför husse var så konstig mot henne.
Han är ju på väg bort och vill inte längre ha med henne att göra känslomässigt.
Varken mig eller henne.

Nu inatt när Nova låg på min mage så pratade vi.
Jag berättade att husse lämnar oss och att hon och jag kommer att flytta till eget boende, något mindre än det vi har nu.
Hon svarade mig hela tiden med olika läten
Som att hon förstod vad vi resonerade om.
Spann hela tiden.

Sedan tittade hon mig djupt i ögonen med sin kloka blick.
Som för att bekräfta att vi kommer fixa detta.
Vi kommer hålla ihop, livet ut Nova och jag.
Utan henne hade jag haft det fruktansvärt just nu.
Hon tillför så oerhört mycket.
Enorm kärlek och tillit.
Min älskade lilla underbara kattjej.

Om en stund kommer husse hem från jobbet. Får se hur hon beter sig då.
Han har fortfarande ont i magen och behöver snabbt in i sömn då han ska jobba vid lunchtid redan imorgon

Jag får gå med henne till soffan och så sover vi där. Så får husse sin vila utan oss störande.
Vi är ju van vid att sova i soffan Nova och jag.
Efter alla snarknätter som varit det sista året.

Hoppas själv på att få sova några timmar till
Känner att jag har sovit alldeles galet för lite.
Nu borde det gå med lite ostsmörgås i magen så den är tyst och lugn.
Den knorrade innan

Det ringer och tjuter i mitt huvud och i öronen. Stressen inombords visar sig på det sättet. Önskar att det gick stänga av allt nån timme så jag fick lite ro.
Energiåtgången är stor när livet krisar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards