Direktlänk till inlägg 6 januari 2019

Kommer kännas konstigt

Av Sirpa - 6 januari 2019 08:17

Att flytta från den här bostaden vi nu bor i kommer att bli riktigt konstigt.
Har älskat denna lägenhet med de ljusa ytorna, rymliga utrymmen och den fantastiska balkongen.

Det kommer krävas väldigt mycket för att jag skall hitta något som ens är hälften så bra som denna trea.
Vi hade ju sån tur då för två år sedan som fick den, helt sådär bara mitt i vårat letande efter större boende
Vi trängdes då i min lilla tvåa som jag hade när vi blev tillsammans.

Min dröm är ju att få tag i ett boende på landet. Bort ifrån stan och allt oväsen.
Slippa grannar precis intill och deras rökning som varit ett problem för oss på sommaren.

Jag hör inte hemma i stan.
Där jag helst bor ska det vara tyst, fridfullt, nära vatten och skog.
Jag vill kunna gå ut naken mitt i natten och titta på stjärnhimlen utan att det stör någon.

Tänk att bo så Nova kunde vara katt på riktigt och vara ute också. Fånga möss och må gott.

Drömma får man göra. Det kostar ingenting och håller hoppet vid liv.
Just nu behöver jag det i allra högsta grad.
Drömma och planera för en framtid för mig och Nova.
Stänga ute allt negativt och destruktivt som finns likt en ständig följeslagare i det liv jag nu befinner mig i.
Jag drabbas av det på ett sätt som jag inte trodde var möjligt.
Har kämpat en längre tid för att hålla alla på avstånd.
Krafter som bara vill förstöra och förgöra då individerna som ägnar sig åt det, själva mår väldigt dåligt.
Då måste de på alla möjliga vis få andra på samma nivå.

Jag har inget med dem att göra men det kommer in via den person jag levt med.
Så indirekt har de lyckats.
Vårt gemensamma liv som bara blev 2 år gammalt är nu över.

Mina blogginlägg i dessa dagar är nog ganska förvirrade. Det är så mycket som bubblar i min hjärna och känslorna åker bergochdalbana hela tiden.
Tankarna får ingen ro, inte ens i sömnen.

Längtar till imorgon och jobbet där jag har människor med skratt i sina liv som jag kommer jobba med.
Behöver få känna att jag har ett värde i nåns liv
Just nu slåss jag ensam med mina tankar.
Därför blir bloggen en bbegränsad ventil där jag ändå bara skriver väldigt lite om allt som rör det inträffade

Ingen ska ju hängas ut på nåt vis utan det som här framkommer i det jag skriver, de orden står jag för.
Det är mina egna känslor och tankar i ord.

Vad gäller denna lägenhet så har jag börjat att ta bort allt det trivsamma och behagliga som fanns här.
Min själ orkar inte se den kuliss som jag byggde upp i någonting jag trodde var mitt liv och framtiden.

Balkongen är svart och avklädd.
Allt fint är borttaget, ljusslingor, fåglar och ljuslyktor.
Enda som finns kvar är långkrukor med ljung, Novas eget bord och nätet så hon inte trillar ut.

Jag vill kunna hinna landa i tanken att lämna detta bakom så snart som möjligt
Skulle inte kunna tänka mig tanken att skapa ett eget liv på dessa våra gemensamma ytor, även om det skulle funka ekonomiskt.
Vilket det inte gör. Kostnaden är anpassad för två inkomster.

Likaså inne i lägenheten.
Allt som inte behövs för det dagliga livet packar jag ner vartefter.

Blev kontaktad av min chef för en stund sedan.
Jag kommer ha mycket jobb kommande dagar och det gör mig så tacksam.
Hon finns för mig den fina människan.
Likt en vän som några andra till som hört av sig till mig under senaste dagarna.
Människor jag behöver.
Som jag kan lita på vill mig väl.

Jag är ärlig i det jag lever i och det verkar vara den rätta vägen.
Mina nära och kära finns vid min sida och mina få fina vänner.
Alla guld värda.
Tack mina fina, ni värmer min själ.

Du vet vem du är :) som kan ta till dig min tacksamhet.

Nu har jag ätit frukost.
Nova sover och det gör även hennes husse.
Dörrar är stängda så vi håller isär sov och vakentid.

Det ljusnar ute och jag har faktiskt lagt ut ett anrop på fb om att hålla ögon och öron öppna för boende på landet.
Om någon vet nåt eller har tips att komma med.

Såjag sitter inte passiv och väntar på färdigt.
Letar på nätet på alla de boendesajter som finns.
Har anmält intresse på ett par lägenheter.
Så trådar har jag ute åt många håll

Hoppas det nappar någonstans

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards