Alla inlägg den 8 januari 2019

Av Sirpa - 8 januari 2019 22:20

Idag var jag och tittade på en 2 rummare som jag blev helförälskad i.
Skriver mera om det imorgon då jag är pigg.
Nu knackar sömntåget på och jag väljer hoppa ombord.

Berättar imorgon :)
Boende är iallafall löst.

Av Sirpa - 8 januari 2019 06:29

Låg ju vaken inatt med tankarna så fyllda att jag var tvungen rensa dem, ner i ord i ett blogginlägg.
Hade sovit några timmar för att av någon anledning vakna.

Kompisen i lägenheten kom hem från sitt nattjobb.
Det hade varit en tuff natt med snö och halka.
Pratade en stund och sedan sov han.
Jag låg vaken i en timme till drygt för att sedan somna om.
Det skulle jag inte gjort.
Den sömnen blev så kort att när väckningen ljöd var jag en zombie.
Yr och konstig gick jag upp.
På med kaffe för att försöka kvickna till.

Sitter nu i soffan och dricker starkt kaffe och äter lite julknäckebröd med god ost.
Känner hur livsandarna sakta vaknar
Ute snöar det och Nova sitter i fönstret.

Det är inte bra att somna till så kort stund och väckas.
Säkert hann jag ner i djup sömn för att därifrån vakna till ljudet av mobilens väckning.

Straxt är det dags att hoppa i kläderna för att bege mig ut i snöslasket.
Bussar väntar på att få bli urstädade inför skolstarten imorgon.

Om drygt 11 timmar får jag sedan se min framtida bostad och sedan kontakta den person som tar över våran trea.
Han behöver få veta för att agera i sin tur.

På Onsdag blir det kontraktpåskrivning, så det är spännande dagar framför.
Allt kommer att ordna sig till det bästa.
Det ser jag till

Av Sirpa - 8 januari 2019 02:47

Min äldsta dotter sa en sak igår när vi pratades vid i telefonen, som fick mig att tänka till extra.
Jag hade berättat om lägenheten jag kommer flytta till med Nova.
Hur glad jag var och hur fint det kändes med ett eget boende igen.

Hon sa att det var den meningen med att jag skulle hamna hos den hyresvärd jag nu kommer vara kvar hos.

Jag förstod inte riktigt först vad hon menade men det var ju detta med livets krokiga vägar.
Flera år har gått sedan jag valde att släppa mitt trivsamt inledda liv som singel
Jag hade då bestämt mig för att leva ensam.
Kände att jag var färdig med allt vad karlar henne. Behövde inte en man i mitt liv för att fungera fullt ut.
Kände mig redo att bara må gott i ett liv som jag själv styrde över helt.

Nu blev det ju inte så.
Han som nu väljer bort livet med mig dök upp och allt blev ikullkastat
Känslorna tog över, allt förändrades.
Livet blev en enda turbolens under flera års tid och resulterade i att vi flyttade ihop, i denna trea vi nu bor i.
Vi hade härliga drömmar om en lugn och harmonisk framtid, vilket sprack fullständigt då det destruktiva i hans bagage följde med in i vårt gemensamma liv.

Ett bagage som han inte klarar av att släppa.
Som jag hoppades på att han skulle göra efter nåt år. Låta nytt och positivt ta över, men icke.

Slutsumman av denna långa, många gånger riktigt jobbiga färd resulterade i att jag återigen inrättar mitt singelliv i ett mycket bättre boende och ett oerhört mycket mera givande arbete än jag hade då förra gången.
Då bodde jag i en etta i Kungsör.
På en orolig gata som gjorde mig trött och stundtals lite rädd.
Jobbade på lokaltrafiken med körningar som inte gav min själ och kreativitet någonting.
Men jag trivdes ändå för jag styrde mitt liv och min tid själv.
Jag mådde jättebra.

Att livet är en krokig och backig väg att vandra har jag förstått enda sedan barnsben då far dog och lämnade mig vilsen
Jag återkommer till detta ofta.
Denna livshändelse har påverkat mig oerhört som människa.
Där började min kamp i överlevnad.

Där lärde jag mig att livet inte är en rak linje utan fylld av krokar och krön, backar och djupa dalar.
Den egna viljan och valen i livet styrde min väg, blandat med känslor.
Stor lycka, barn, barnbarn ja allt är skörden av egna beslut och val.
Mitt i detta också sorg och perioder av förtvivlan

Mina älskade barn och härliga barnbarn är min grundpelare i livet.
Dem kan jag alla ge mitt liv för.
De är de enda som finns vid min sida i vått och torrt.
Kommer alltid att finnas, så länge jag lever
Allt annat är något som bara hänger med i livet.

Den dröm som fanns om en gemensam framtid med den man jag älskade djupt, den har gått upp i rök
Återigen finns singellivet där likt en trygg famn att återgå till.
För många säkert skrämmande, för mig en skön känsla av frihet

Jag behöver inte bo och leva med en annan människa för att fungera fullt ut.
Gör det bättre för mig själv.
Med min egen värld som ingen kan rubba.
Min styrka som människa har byggts på ännu mera av dessa år.
År som givit mig insikt i hur jobbigt det kan vara med att försöka stå stadig mot destruktiva individers försök att förstöra en stark person.

Jag fixade det, stod pall och står nu på helt egna ben igen.
Ser fram emot min egen struktur i allt.
Egna beslut och utan störningsmoment.
Ingen annan styr mina val och ställningstaganden än jag själv.

Livet är alldeles för kort och värdefullt för att låta styras av svaga individers åsikter och försök att förminska.
Det har jag inte tid med.
Vill inte befatta mig med.
Styrkan och livsviljan behövs till annat.

Där inrättar jag mig nu vartefter igen.
Till det stabila singellivet.
Ännu mera fast besluten att inte ta in någon igen för att rubba min livsfilosofi.
Bygg inre styrka och stanna i det.

Jag är ju en människa som är i behov av egentid allt mera.
Mycket för att jag arbetar med människor i en många gånger hektisk miljö
Då är egentiden så viktig.

Nova och jag blir det team som kommer att samverka i vårt
Ett team av styrka som byggts av vår vilja att leva.

Vi har en stund att vandra nu i ett litet tomrum tills vi kan stänga vår egen dörr och inrätta det liv vi är värda att ha.
Trygghet utan en massa destruktiva individer ikring oss som styr tillvaron.
De är borta nu, med beslutet från Novas husse att låta oss slippa den livsstil han väljer att fortsätta med.

Han gör oss en björntjänst.
Klokt beslut nu med facit i hand.
Nu ser jag med klara ögon på allt.
Vi hoppas och ber bara att det livet han väljer ha ikring sig inte knäcker honom själv fullständigt.
För nu är ju stödet i hans liv inte kvar.
Jo som kompis men inte mer än så.



Av Sirpa - 8 januari 2019 01:48

Lägenheten i grannhuset är min.
Skriver kontrakt efter att jag sett den ikväll vid 18 tiden.
De som bor där nu trivs jättebra och lägenheten är jättefin säger tjejen jag pratade med.
För liten har lägenheten blivit för dem med flera barn som kommer över ofta, så därför flyttar de till större.

Pratade med hyresvärden och hon ville att jag tittar innan vi skriver så jag vet vad jag får.
Kändes verkligen toppen igår när jag fick beskedet.

Meddelade mina barn direkt och han jag delar boende med ännu att det blir flytt för mig till 1/3.
Stora kramar från mina chefer och kollegor.

Fortsatte jobba med det vi höll på med denna dag, städa och tvätta bussar.
Skurade, putsade och fejade många timmar med en buss som var jättesmutsig.
Bagageutrymmen och allt.
Perfekt träning och terapi för mig med alla tankar i huvudet.

Handtorkade alla vägglister, utfällbara bord och golven
Efter att först ha dammsugit hela bussen jättenoga.
Tog ur småmattor och gjorde rent under.
Det samlas mycket i bussar

Funderade samtidigt över hur bra det gått med lägenhetssökandet.
Det kändes ju en stund som att jag hamnat i ett otäckt kärr som jag inte visste hur jag skulle ta mig ur.
Allt kom ju så hastigt med beslutet att inte fortsätta det liv som nu pågick.
Vilken tur att allt hände just nu då denna tvårummare fanns tillgänglig.
Så toppenbra att jag kan vara kvar hos Masmästaren.
Bästa hyresvärden någonsin.

Åkte på eftermiddagen och hämtade en buss från depå Hallstahammar till Västerås för rengöring imorgon.
Kramade på goa kollegor där innan jag körde hem den kalla bussen som stått flera dagar, till Västerås.

For hemåt vid 15.30 efter en fysiskt tuff dag.
En riktigt bra dag som givit mig extra energi från kollegor och varm atmosfär.
Trött och lättade kom ja så hem till en trött katt och sovande nattjobbare.
Fixade mig lite mat
Tog det bara lugnt resten av kvällen.
Lägenhetskompisen åkte till sitt jobb så jag fick ha det lugnt och stilla hemma hela kvällen.
Han hade kört iväg en del av det han packat till ett hyrförråd en bit bort.
Bra att han jobbar på med utflytten.

Var hungrig som sjutton så det fick bli både smörgås och glass innan jag lade mig för natten.
Kändes som kroppen behövde lite extra energi.
Somnade djupt och sov tungt till efter midnatt.
Nova sov på mig mest hela tiden.

Ligger nu vaken ett tag och förser mig med en kopp varmt och gott nattkaffe
Ska upp vid 6 tiden för att jobba vidare med bussrengöring.
Tycker att det är så himla kul att hålla på med.
Ger bra resultat och välbehövligt.
Vi hinner ju inte riktigt hålla efter under intensiva jobbperioder då tiden inte räcker till.
Jag vill ha rent och snyggt.
Dessutom får jag röra på mig på ett sätt som motsvarar gympass.

Umgänget med kollegorna på depån är också betydelsefull
Träffar dem inte så ofta annars när jag kör Eckerö.
Nu ligger båten i docka till 21:a Januari.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards