Alla inlägg den 9 januari 2019

Av Sirpa - 9 januari 2019 07:48

Det är jag det, ut i fingerspetsarna.
Sitter nu och skriver på en lista med allt som jag måste göra inför flytten.
Hyreskontrakt, garage likaså, el, adressändring osv... Listan är lång.
Får beta av grej efter grej.

Allt kan ju rulla igång ordentligt när vi alla inblandade får ett flyttdatum.

Kommer att som nästa steg skruva ner skrivbordet på kontoret.
Köra det till min yngsta dotter som kommer att sätta in den i lillans rum
Då får hon ett bord och ordenlig förvaring.

Får se om jag hinner få iväg den idag, annars får det bli på Lördag.
Ikväll kommer jag att åka över till äldsta dottern i Eskilstuna.
Packar väskan för att sova natten hos dem för att hon och jag skall sedan åka iväg riktigt tidigt torsdag morgon, till Ullared.
Boende är bokat och vi skall shoppa i dagarna två på GeKås.

Den resan är planerad och bokad sedan flera månader tillbaka.
Ska bli skönt att komma ifrån detta härhemma ett tag.
Kommer hem sent fredag kväll/natt igen.

Sedan på Söndag ska mamma grattas.
Hon fyller 80 år tanten.

Måndag drar jobbet igång igen på allvar och då blir det inte lika mycket tid till att packa och fixa här.
Så jag jobbar på med det vartefter.

Utan min planering skulle jag känna mig vilsen i detta som skett.

Att starta på nytt igen med uppbyggnad av livet kräver en hel del.
De här året i turbolensen som rådit påverkar mycket min planering.
Jag vill ha lugn och ro i privatlivet.
Spänningen den får jag i jobbet på mina beställningskörningar.

Har indikerat på jobbet att jag är redo för massor med jobb och gärna längre körningar med övernattningar.
Blir det sånt så bor Nova hos min yngsta dotter
Säkert kan Novas husse ställa upp nån gång ibland.
Det har han lovat iallafall.
Nova ska inte komma i kläm i någonting.
Hon är min älskade lilla livskamrat och vi börjar snart vår gemensamma resa in i framtiden.
Hon och jag ska åldras ihop

Nu har jag skrivit detta blogginlägg vid två tidpunkter.
Har sovit några timmar till i soffan.
Känns att det var välbehövligt.
Ser ut att vara en kylig morgon.
Då lär det vara halt efter all den blöta snön som kom ner under två dygn

Av Sirpa - 9 januari 2019 04:06

Sade nyss sov gott till min lägenhetskompis som kom hem från sitt nattjobb.
Det hade varit en kämpig natt med dåligt väder.

Jag vaknade innan 3 och bar ut mina sängkläder till soffan.
Med tanken att om jag behöver sova mera så gör jag det där, utan att störa nattjobbaren som behöver sin sömn.

Gårdagen blev en intensiv dag och med ett avslut i glädje och lättnad

Jobbade med storstädning av buss, riktigt noga genomgång av en buss som blivit eftersatt på grund av tidsbrist.
Nu är den jättefin, putsad och väldoftande.
Hittade bland annat en intorkad fyllespya i den långt bak i bussen på golvet.
Lite småjobbigt att få bort då det säkert legat där nån vecka.

Just den bussen är ganska trång och det är svårt att se under sätena.
Säkert har kräkan städats bort från den synliga delen men resten satt fastlimmad i golvet under två säten
Som jag jobbade!

Lyckades skära upp ett sår på höger hand inne på toaletten då jag skurade väggarna därinne.
En flisa av väggen stack ut och skar in som en vass kniv i min hand.
Släppte allt snabbt och rusade till Första hjälpenhyllan och tog på sårtvätt.
En toa är ju inte den mest hygieniska platsen.
Gjorde noga rent och plåstrade om handen.
Hade som tur var gjort det mesta klart och torkade det lilla som var med vänster hand.
Gjorde rejält ont i det djupa såret.

Körde ut bussen och plockade ur en annan buss som jag hade stod redo för att sticka ut och köra tågersättning om det behövdes.
Vi klarade oss från körning.
För mig bra då jag hade fullt med jobb ändå.

Vid lunchtid avvecklade jag denna arbetsdag och åkte hem.
Tar tid från kompsaldot och jobbar mera under februari mars då det är full rulle på körningarna plus lite till.

Lägenhetskompisen körde grejer till sitt hyrförråd och var sedan och såg på en ledig lägenhet.
Den lät han vara då det skall göras stambyte i det huset iår. Med den skulle det följa en hög hyreshöjning.
Dessutom inte renoverat sedan ca 20 år tillbaka.
Knappast något han kan landa i och vila sin sargade, stressade själ.
Bara för honom att söka vidare.

Jag kom hem och åt lunch.
Lade mig i soffan och vilade, somnade och sov en timme.
Vaknade lagom till kompisen kom hem
Vi packade lite grejer tillsammans.
Sedan lade hans sig att sova innan nattjobb.

Jag plockade vidare.
Tvättade lite kläder för hand då det inte fanns tvättider.
Kontaktade han som skulle se våran trea.
Gjorde upp om tid samma dag

Vid 18 tiden gick jag så över till grannhuset.
Ringde på i 2 rummaren och fick en rundvandring i lägenheten
Blev genast jätteförtjust i den. Toppenbra, öppen och ljus planlösning.
Vi kolla förråd och tvättstuga.
Huset är ju likadant som den vi bor i.

Kunde i hjärnan redan se bilden med mina möbler på ytorna.
Kändes toppenbra.

Gick så lycklig därifrån i snöglopp och blåst hem igen.
En timme senare kom han som ville se vpran trea. En gammal kollega från Nettbuss.
Han var glatt överraskad över att vi bodde här.
För honom blev det samma sak. Jätteförtjust i denna lägenhet.
Vi pratade gamla tider och nutiden i bussbranchen.

När han åkt så mejlade jag till Masmästaren, vår fina hyresvärd att båda lägenheterna är till stor belåtenhet och att jag vill skriva kontrakt snarast och komma fram till ett flyttdatum.

Allt har gått väldigt fort måste jag säga.
Från ett chocktillstånd till att vara såhär långt i processen är toppen
Inget grubbleri utan full action i att lösa situationen.
Dessutom lite kul att den som tar över vårat är en vi känner rätt väl.
Världen är liten.

Ringde min lägenhetskompis och berättade
Han var lättad över att det ordnar sig.
Ingen av oss vill ju varann nåt ont utan detta löser vi tillsammans.
Livet blir som det blir och acceptans är viktigt.
Jag är glad över att komma ifrån draman och konfliketer som jag levt nära och beskådat under de två år vi fick tillsammans.

Jag behöver lugn och ro
Det ser Nova och jag till att få i våran fina tvåa :)

Gillar planlösningen.
Fönster på tre sidor.
Allt på den lugna sidan in mot gården.
Bort från Ringvägens hektiska trafik
Dessutom grannar bara ovanför och under.
Inga på sidorna.
Massor med fönster i varje rum, även badrummet.

Där kommer vi trivas




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards