Alla inlägg den 11 januari 2019

Av Sirpa - 11 januari 2019 06:34

Dottern och jag gick upp 4.00 igår torsdag.
Jag bredde mackor och fixade kaffe till våran resa ner till Ullared och GeKås.
Lastade bilen och med mig vid ratten åkte vi iväg straxt innan 5.
Tankade och rullade sedan nedåt landet

Det var stundtals fruktansvärt halt så vi tog det lugnt.
Stannade till som vi brukar vid Brahehus.
Där var det stängt. Rotrenovering pågick
Endast macken öppet.
De hade ställt ut bajamajor och för mig var ett besök ett måste. Rent och helt ok.

Forsatte åka och var framme i Ullared vid 10.30 Checkade in och fick nycklarna till lägenheten vi hyrt i stugbyn
Åkte dit och inspekterade och lade ur vårt bagage
Det var helmysigt.
En liten tvårummare. Tvåbäddssovrum och fint badrum. Uteplats och stora fönster
Fullt utrustat kök. Allt nytt och fräscht
Vi blev glada och nöjda då vi visste att när dagens shopping var klar kunde vi få ta det lugnt och äta, duscha och sova i denna fina lilla lägenhet.

Åkte till GeKås och försåg oss med varsin ny varukärra. Större och bättre anpassad för shopping av detta slag.


Dottern ägnade timmar åt hästavdelningen då hon nyligen köpt sin häst.
Allt är så mycket billigare på GeKås.
Bara där betalar sig resan och boendet.

Jag skrotade runt lite överallt efter att vi hade ätit en bit.
Hittade en mobilväska till min mobil.
Den var ju helt trasig den jag hade.
Bara det gjorde mig jätteglad.

Köpte hem förbrukningsartiklar.
Sånt jag kommer behöva under kommande året tills nästa resa hit.
Plastpåsar, tandborstar, tandkräm osv osv.
Rengöringsmedel till flytten.
Handlade igenomtänkt då min ekonomi inte tillåter utsvävningar nu.
Behöver pengar till flytt och allt vad det innebär.

Vi tog en fika vid 3 tiden.
Shoppade sedan vidare tills vi inte längre orkade vid 18.30
Dottern hade fyllt sin vagn med råge och fick lov att ta min vagn till hjälp.

Skönt slippa köa till kassan.
Hjälpte dottern packa allt hennes.
Blev väl 8-9 kassar plus hästtäcken och annat skrymmande.
Åkte till lägenheten.
Lastade in allt dit för genomgång och sortering.

Jag hade blygsamma två kassar.
Köpte för 1800:-

Vi fixade Tunnbrödrulle till kvällsmat.
Jättegott :) Kaffe och gottigt till.

Var jättetrött och ont i höfterna från det hårda golvet.
En härlig dag på GeKås fick vi och kunde tryggt somna i det fina boendet

Dottern kommer att lämna tillbaka en del grejer idag som inte passade eller som hon kände var fel val

Jag ska handla åt min yngsta dotter idag då hon inte kunde följa med, fick ingen hundvakt.

Ska köpa lite till själv också.
När jag ändå är här :)

Detta gillar jag, att åka iväg med mina älskade ungar
Bästa som finns.

Av Sirpa - 11 januari 2019 05:42

Onsdagen blev lite av en dag men både mängder av tankar, samtal, packning och planering av framtiden, flytt och allt vad ddt innebär.

Lägenhetskompisen sov ut först efter sitt nattjobb, medans jag och Nova befann oss i vardagsrummet.
Inte lätt att vara tyst när det fanns massor att göra men det gick bra ändå, han snarkade på hörde vi.

Packade ömtåliga glas i köket.
Stor omsorg och försiktighet.
Funderar över mängden möbler som finns nu, om det får plats i min tvåa.
Jag får med mig allt då det är jag som betalat rubbet.
Älskar de vackra vita köksskåpen så dem vill jag så gärna få plats med.

Köksbordet kommer bli jättefint i matrummet.

Jag försökte vila lite också och inte bara jobba hela tiden med allt.
Åt en färdiglagad lasagne till lunch som låg i frysen.
Behöver äta upp den mat som ligger infryst.
Köttfärssåsen, fläskfilegrytan, bröd och äppelkakan ska med till 80 årsfirandet på söndag. Förberett och klart.
Kommer att koka pasta och ris till detta bara.
Köpa till lite färska grönsaker.
Tänkte till och med brygga klart kaffet för att ha med i pumpthermosen så behöver vi inte använda oss av annat än mammas porslin och bestick som vi sedan diskar.
Då behöver hon inte känna att vi stressar henne på nåt vis.

Hoppas ingen skvallrar till henne att vi kommer med denna överraskning då jag bara sagt att vi kommer över. Inget mera.
Har inget sagt om maten.

Vid 3 tiden tog jag en dusch.
Resväskan stod redan packad i hallen.
Tog med alla GeKåskassar jag har så vi inte behöver köpa några.
Pussade Nova hejdå och åkte sedan till Eskilstuna, till min äldsta dotter med familj
Möttes upp av en glad Isaac som gillar när mormor sover över.

Vi åkte iväg och köpte mat på en Thairestaurang med supergod mat.
Alla tre jättehungriga.

Räkchips till som är så gott.
Hjälptes sedan åt med de kvällsbestyr som var.
Isaac hjälpte mormor att bädda i hans säng då jag skulle sova där.
Han bestämde vilket sänglinne jag skulle ga och vilka kramdjur som skulle sova med mormor.
Det blev ett helt gäng som jag fick dela kudde med :)
Dessutom hade jag två som sov på min mage
Dem fick jag ha som ersättare för Nova.
Han är så omtäcksam och rar min lilla kloka busunge.

Lade mig samtidigt som Isaac.
Han skulle upp och åka med pappa till förskolan dagen därpå.
Dottern min grejade ett tag till med sitt innan hon var klar med sin dag.

Somnade som en stock redan vid 21 tiden gjorde denna trötta mormor, omgiven av kramdjur i sängen och runt om.
På golvet nedanför en stor rosa ponnykramis med mulen på min kudde.

Där sov jag tryggt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards