Alla inlägg den 12 januari 2019

Av Sirpa - 12 januari 2019 20:57

Det blev en hel del gjort denna Lördag fast jag inte varit pigg alls.
Trött, lite yr och knepig. Som febrig.
Matt och nedstämd.
Liksom tappat orken totalt en stund.

Vet inte om det är effekten av den senaste tidens omvälvning i livet.
Tankarna är många och jag försöker hitta fotfäste i tillvaron.
För mig har ju boendet blivit fristaden det senaste året och nu finns inte den tryggheten längre.

Bohaget hamnar mer och mer i kartonger.
Idag plockade vi isär skrivbordet och den kommer jag köra till minsta dottern.
Barnbarnet kommer ha den i sitt rum.
Skönt få det klart.
Hoppas jag har orken tillbaka imorgon så kan jag ta mig med bilen full med delar och lämna av hos dem.
Åker ju till Sura för att fira mors 80 årsdag imorgon.

Efter lunchen lade jag mig i soffan för att vila. Lägenhetskompisen åkte iväg på sitt.
Somnade som en stock där med tv:n på.
Vaknade till och somnade om två gånger till.
Var än mera yr när det sedan var dags att gå ner till tvättstugan.
Laddade maskinerna och gick ut i kylan en stund för att kvickna till
Det hjälpte lite.

Kom in igen och packade lite till.
Har inga kartonger kvar längre utan måste fixa flera för att packa vidare.
Ska försöka låna till mig banankartonger då de är allra bäst

Det är lång tid kvar till flyttdatum.
Fick samtal från dem som bor där jag skall flytta till.
Min flytt kan nog inte bli förrän 26/2 så det är många veckor kvar.
De kommer inte ut från lägenheten snabbare.

Rumskompisen försöker nu att sova helgen i det rum han hyrt, för att känna om det fungerar.
Sängen är inget vidare och han får ont i ryggen.

Jag har varit arg på mig själv idag för att jag är så snäll och hjälpsam mot honom hela tiden. Ändå är det ju hans förtjänst att allt är upp och ner nu.
Egentligen borde han få fixa med sitt bäst han får till det.
Varför är jag där och hjälper till.
Det retar mig själv att jag inte kan vara arg eller sur på honom.
Det är nästan tvärtom istället.
Att jag tycker synd om honom som har ett sånt destruktivt leverne ikring sig.
Det är ju inte jag som orsakat detta.

Står oskyldig i en människas svaghet och underliga val.

Tvättade hans kläder tex idag.
Jag vill ju inte honom nåt ont.
Bättre vi hjälps åt med allt så går det smidigt med allt vartefter.

När kvällen kom värmde jag på en pizza.
Gott och onyttigt.
Det behövde jag. Kaffe och äppelkaka till dessert.

Lägenhetskompisen var hem snabbt och skulle sova i rummet.
Han hämtade den ryggvänliga madrassen vi hade i källaren.
Hoppas det funkar så kommer han bort härifrån som han vill

Nova fick en laserpekare från Gekås.
Så hon jagade röd prick hela kvällen
Bra motion för henne

Av Sirpa - 12 januari 2019 09:55

Idag verkar vara en sådan dag då hjärnan vill väldigt mycket men kroppen är inte alls med på noterna.
Seg och trött.
Huvudvärk och på gränsen till illamående.

Det blev nog en ganska tuff vända ändå till och från GeKås.
Var uppe tidigt imorse ett par timmar.
Somnade sedan om igen då det inte var tillräckligt med nattsömn.
Blev 3 timmar till.

Gick upp, åt frukost och kände att kroppen inte mådde riktigt bra.
Grejade med sånt som ska tvättas.
Har tvättstugan i eftermiddag.
Ner i källaren och röjde fram lådor som hör till lägenhetskompisen.
Det är en hel del för honom att dra iväg härifrån.
Mycket mer än han själv förstått.

Tappade ur en av julpyntskartongerna en porslinspjäs med ett par som pussas.
Den gick helt i kras mot det hårda golvet
Kändes som min egen känsla.
En dröm, en kärlek, en framtid i kras.
Säkert går porslinsfigurerna att limma ihop men det gör jag inte.
Kasta bort och se framåt gäller.

Fick fram ett par tomma kartonger som jag tog upp till lägenheten

Ligger nu på soffan och ser på tv.
Fick mejl igår om att det kan bli flytt om ca 4 veckor. Det är lång väntan.
Samtidigt kanske bra då jag hinner få allt packat. Ska ju jobba heltid i allt samtidigt.

Hoppas på att få en titt till i nya lägenheten för att kunna bedöma vilka möbler som kan bli kvar till den.
Resten måste jag göra av med.

Fejkspisen försvinner ju, den blir kvar i x:ets familj då han gjort den.
Skrivbordet ska min dotter ha till lillans rum.

Kökksskåpen vill jag ha med mig.
Älskar dem verkligen.
Drömskåp som jag äntligen kunde köpa.

Just nu får hjärnan jobba själv en stund medans kroppen vilar.



Av Sirpa - 12 januari 2019 03:40

Igår Fredag vaknade äldsta dottern och jag i lägenheten vi hyrt över natten i Ullared.
GeKås Stugby.
Jättetrevlig lägenhet, stor och rymlig.
Hemtrevlig, ny och ren.

Jag vaknade först och låg i soffan, bloggade, drack kaffe och tog sedan en dusch innan det var dags att gå bort till Storstugan för att hämta Frukostpaketet som ingick i priset av lägenheten.

Låg alldeles bredvid vårt boende.
Gick dit och möttes av en vänlig tjej som instruerade mig att plocka ihop vår frukostpåse själv av det som erbjöds.
Det var en hel del.

Jag plockade och gick tillbaka.
Dukade upp till en god frukost lagom till dottern gick upp.

Det var jättebehändigt.
Inte behöva införskaffa allt själv och sedan tillaga.
Bara att duka fram.

Vi åt och drack kaffet som bryggdes av oss själva. Det fanns också färdigt att få men vi hade ju eget.
Packade sedan ihop våra grejer.
Gjorde oss iordning och lastade bilen.
Kunde lämna lägenheten som den var.
Tidigare hyrde vi en lägenhet som vi stod för städningen i och hade med oss eget sänglinne.
Nu var det hotellstuk på det hela.
Bara lämna allt.

Rullade till GeKås och fortsatte shoppa.

Jag hade inte mycket till som jag kunde handla.
Dottern köpte det hon hade kvar och plockade sedan ihop det som yngsta dottern beställt.
Hon var ju inte med oss som det var tänkt.
Fick ju inte hundvakt.

Vi avslutade vår GeKåsvistelse med att äta lunch innan vi styrde hemåt vid 14 tiden.
Bra trafik och väglag.
Rullade på bra och stannade inte förrän utanför Örebro för toabesök.
Kom till Eskilstuna, lastade över mina kassar till Cindy, min bil.
Bar in dotterns alla in huset innan jag rullade hem till mitt.

Vid det laget var jag rejält trött.
Ringde mamma från bilen och grattade på 80 årsdagen.
Hon fyller 11/1 men vi ska ju gratta henne på Söndag.
Pratade mest hela vägen.
Lastade ur bilen hemma, tog upp kassarna med hissen
Parkerade Cindy och kom hem.

Skönt att vara hemma.
Blev många mil körda idag också.
Dottens Volvo är så bra att köra så det rullar på väldigt smidigt.

Han jag delar lägenhet med ännu hämtade det som behövdes för att prova sova första natten i rummet han hyrt.
Så natten fick Nova och jag för oss själva.
Tog lite macka och kaffe innan jag lade mig vid 22 tiden.
Inte så jättetrevligt att komma hem till flyttkartonger och stök.
Men så ser det ut nu.

Bokade tvättstuga till Lördag 16.00

Somnade bums och vaknade vid 2.45 vana trogen

Det var fina dagar med dottern på vår årliga shopping/ mor och dotterresa som vi gillar att göra.
Just äldsta dottern och jag hinner inte umgås så ofta som vi skulle vilja.
Båda har fullt upp av att leva.
Så det är guldkantade dagar och värdefull tid i bilen där vi hinner prata om precis allt.

Tack mitt älskade barn för du är så fantastisk.
Älskar dig högt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards