Direktlänk till inlägg 12 januari 2019

Hemma igen

Av Sirpa - 12 januari 2019 03:40

Igår Fredag vaknade äldsta dottern och jag i lägenheten vi hyrt över natten i Ullared.
GeKås Stugby.
Jättetrevlig lägenhet, stor och rymlig.
Hemtrevlig, ny och ren.

Jag vaknade först och låg i soffan, bloggade, drack kaffe och tog sedan en dusch innan det var dags att gå bort till Storstugan för att hämta Frukostpaketet som ingick i priset av lägenheten.

Låg alldeles bredvid vårt boende.
Gick dit och möttes av en vänlig tjej som instruerade mig att plocka ihop vår frukostpåse själv av det som erbjöds.
Det var en hel del.

Jag plockade och gick tillbaka.
Dukade upp till en god frukost lagom till dottern gick upp.

Det var jättebehändigt.
Inte behöva införskaffa allt själv och sedan tillaga.
Bara att duka fram.

Vi åt och drack kaffet som bryggdes av oss själva. Det fanns också färdigt att få men vi hade ju eget.
Packade sedan ihop våra grejer.
Gjorde oss iordning och lastade bilen.
Kunde lämna lägenheten som den var.
Tidigare hyrde vi en lägenhet som vi stod för städningen i och hade med oss eget sänglinne.
Nu var det hotellstuk på det hela.
Bara lämna allt.

Rullade till GeKås och fortsatte shoppa.

Jag hade inte mycket till som jag kunde handla.
Dottern köpte det hon hade kvar och plockade sedan ihop det som yngsta dottern beställt.
Hon var ju inte med oss som det var tänkt.
Fick ju inte hundvakt.

Vi avslutade vår GeKåsvistelse med att äta lunch innan vi styrde hemåt vid 14 tiden.
Bra trafik och väglag.
Rullade på bra och stannade inte förrän utanför Örebro för toabesök.
Kom till Eskilstuna, lastade över mina kassar till Cindy, min bil.
Bar in dotterns alla in huset innan jag rullade hem till mitt.

Vid det laget var jag rejält trött.
Ringde mamma från bilen och grattade på 80 årsdagen.
Hon fyller 11/1 men vi ska ju gratta henne på Söndag.
Pratade mest hela vägen.
Lastade ur bilen hemma, tog upp kassarna med hissen
Parkerade Cindy och kom hem.

Skönt att vara hemma.
Blev många mil körda idag också.
Dottens Volvo är så bra att köra så det rullar på väldigt smidigt.

Han jag delar lägenhet med ännu hämtade det som behövdes för att prova sova första natten i rummet han hyrt.
Så natten fick Nova och jag för oss själva.
Tog lite macka och kaffe innan jag lade mig vid 22 tiden.
Inte så jättetrevligt att komma hem till flyttkartonger och stök.
Men så ser det ut nu.

Bokade tvättstuga till Lördag 16.00

Somnade bums och vaknade vid 2.45 vana trogen

Det var fina dagar med dottern på vår årliga shopping/ mor och dotterresa som vi gillar att göra.
Just äldsta dottern och jag hinner inte umgås så ofta som vi skulle vilja.
Båda har fullt upp av att leva.
Så det är guldkantade dagar och värdefull tid i bilen där vi hinner prata om precis allt.

Tack mitt älskade barn för du är så fantastisk.
Älskar dig högt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards