Direktlänk till inlägg 13 januari 2019

Säkerhet vid olycka

Av Sirpa - 13 januari 2019 03:29

Minns fortfarande känslan från i höstas då vi krockade med älgen utanför Valdemarsvik.
Hur utsatta vi kände oss där i mörkret.

Så nu har jag skaffat en blinkande puck att lägga ut direkt om någonting händer längs vägen och jag måste stanna.

Dessa puckar är oerhört effektiva då de syns långt och tydligt med sitt intensiva blinkande.

Likaså köpte jag snöborste som saknades.
Har nu bara behövt borsta bort snö två gånger denna vinter.
Hemma står Cindy i garage.

Till bilens utrustning följde också med två filtar, foliefiltar som militären har bla.
De är väldigt smidiga och effektiva när det behövs.
Man vet ju aldrig vad som väntar längs färd.
Bli stående nånstans i kyla och mörker.
Eller komma till en olycksplats där hjälp behövs.

X:et har dubbla Första Förband så jag kommer få en av dem.
Kommer att skaffa rejäla ficklampor att ha i bilen också.
Liggande på ett par ställen.

Sedan skulle han plocka ihop en del annat till Cindy då han har köpt på sig mängder med bilvårdsprodukter.
Varför denna mängd av schampon och allt möjligt förstår jag inte
Snällt att han kan avvara en del till mig.

Jag köpte honom en Tassimobryggare från GeKås så han har kaffe i sin bostad sedan.
Kaffebryggaren avstår jag inte ifrån.
Den köpte jag på rean för 2 år sedan.
En arombryggare som jag tittat på tidigare och fick till mindre än halva priset.
Hans Tassimo gav ju upp för ett par månader sedan.
Han dricker så lite kaffe så denna blir perfekt.

I källaren finns den lilla micron kvar som vi hade i husvagnen.
Den får han ta med sig.

Husgeråd kommer tydligen från hans x så det blir bra. Hon tog ju allt efter deras skilsmässa. Han gick ju helt tom därifrån.

Jag har packat ner en del också åt honom så det går ingen nöd på honom.
Denna separation går nog lite mera vänligt till än hans förra.

Nu kom jag ifrån ämnet säkerhet.
Jag kommer också att önska mig ett par brandsläckare i present när jag fyller 60.
Det är välbehövliga och viktiga saker.

Funderar på att med tiden skapa ett litet mobförråd precis som min äldsta dotter gjort. Med det nödvändigaste för ev längre strömavbrott och sånt.

Vi lever i en annorlunda värld nu och behöver se över vår trygghet på ett bättre sätt. Ta ett eget ansvar och inte lita på omvärlden i allt.

Börja någonstans med säkerhetstänket.

 
 
Ingen bild

jammar

13 januari 2019 07:25

Klokt mycket klokt! Klok tjej du! Ha en bra dag! ;)

Sirpa

13 januari 2019 21:07

Eller hur :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards