Direktlänk till inlägg 19 januari 2019

Trött Fredag

Av Sirpa - 19 januari 2019 02:37

Gick upp 3 redan på Fredagsmorgonen.
Nova tyckte att hon var så fruktansvärt hungrig att det var dags för morsan att förse henne med frukost.
Hon åt och gick sedan staxt och lade sig igen.

Jag var ju klarvaken så det fick bli en kopp kaffe i sängen, lite blogga och funderingar över dagens körning

Packade en kartong med flyttgrejer.
Högen i tvrummet bara växer.

Gjorde mig klar för jobb och stack iväg innan 5 redan. Ville vara på plats och starta upp bussen, det var -12 ute.
Kändes tryggt att vara där i god tid.
Få allt att fungera och sätta mig in i den bussens funktioner.

Min handledare kom också efter att jag startat och gått in för att köra ut dagens körning i skrivaren.
Vi åkte iväg med mig vid ratten till Surahammar, där starten var.
Hade med mig kaffe och macka. Tog lite där innan vi satt igång med linjesträckningen.
Från Sura till Ramnäs och vidare till Virsbo via Seglingsberg.
Väldigt skön gammal buss med suveräna helljus.

Från Sura och framåt var det fint vinterväglag. I Surahammar var vägarna och gatorna som vanligt hemska.
Den kommunen plogar inte ordentligt.
Stora vallar där vi tar upp och släpper av resenärer.
Gatorna spåriga och farliga.
Precis som det alltid har varit.

Ramnäs och Virsbo var det jämt och fint.
Riktigt bra vinterväglag.

Vände i Virsbo och tog med en hel del resenärer till tåget och sedan vidare till skolor i Surahammar.
Lärde mig linjesträckningen och hur jag hanterar vissa resenärer med särskilda behov.
En hel del extra att tänka på med andra ord.

Rullade åter depån när allt var klart.
Åkte hemåt vid 9 tiden igen.
Har dessa körningar nästa vecka tre dagar.

Kom hem och var riktigt trött.
Åt lite och lade mig sedan för en kort vila.
Hade bokat tvättid 13.00
Messade x et att han kan komma med tvätt så fixas det samtidigt.
Satte in en färdig fryst lasagne i ugnen.

X:et kom och hade med lite sänglinne för tvätt. Han fick också låna min husvagnstv till sitt hyresrum.
Jag hjälper honom så gott jag kan så han får lite struktur i sitt kaos.
Gav med en matlåda lasagne också.
Nygräddad och varm, inpackad i folie.

Jag vägrar att bråka eller tjafsa om något.
Vill ha lugn och ro även i vår separation.
Han har valt detta och jag godkänner och respekterar detta.
Hjälper honom så gott jag klarar och har viljan till.

När han åkt och jag ätit lite lasagne somnade jag en stund i soffan.
Sedan var det som att jag inte fick någon energi kvar.
Tvättade tre maskiner och hängde upp.

Fick ett telefonsamtal från trafikledningen med en försiktig fråga.
Den förare som skulle köra dubbeldäckaren till Birka idag Lördag, med alla kollegor som skulle med på Koncernkryssningen fick för lite vilotid, så jag fick frågan om jag kunde köra bussen till Stadsgårdskajen i Stockholm idag Lördag, så kan han köra hem på Söndagen.

Självklart ville jag ju det.
Kul att köra ett helt busslass med kollegor och chefer.
Jag behöver sedan min veckovila på Söndag så då tar han ratten istället.
Jag dricker ju inte alkohol alls så för min del gör det ingen skillnad på kryssningen om jag kör.
Bra att göra nytta och få ihop lite körtimmar.

Resten av dagen ägnade jag åt att packa resväskan. Blir ju borta ett dygn hemifrån.
Egen liten hytt på båten.
Kommer köra med uniformen på så ombyte behöver med, både festligare kläder och vanliga.
Fortsatte sedan att packa köksporslin.
Letade efter min lilla handväska som jag inre förstår vart den gömmer sig.
Har inget minne av att jag skulle packat ner den ännu.

Lekte med Nova som blev lite ledsen över att husse bara hälsade på henne snabbt.
Han kommer idag och sover över här så hon inte behöver vara ensam.

Jag var så grymt trött hela eftermiddagen.
Tllät mig vila.
Åt godis och annat skräp som jag definitivt inte mådde bättre utav.
Sockersuget sätter in när jag är sådär trött.

Mitt inplanerade fasteschema har jag tappat helt i den vevan som allt detta med separationen smällde ner som en bomb i mitt liv.
Tar tag i detta igen när jag känner att balansen i tillvaron återvänt så jag känner att jag har orken, tiden och motivationen.

Vill verkligen må bra och det är en stor bit i måendet, kost och träning.
Sockret är ett riktigt gift, ett beroende som ökar när själen mår sämre.
En tröst, tillfällig sådan.
Jag har full medvetenhet om detta men bryr mig inte just nu.
Jag är inte nöjd med mig själv just nu men det ordnar sig vad tiden lider.
En sak i taget.

Gick och lade oss för natten, jag och Nova, redan vid 19.30 tiden.
Kändes helt ok då jag gått upp så tidigt.
Bättre att sova i sängen än att ligga och halvdåsa framför tv:n.

Vaknade så mitt i natten självklart.
Hade då sovit 6 timmar.
Gick upp och gav Nova mat som påstod att hon svalt, stackars kisse :)

Fixade mig kaffe och ligger här nu med mitt blogginlägg som sällskap.
Kommer att sova några timmar till.
Det är en lång dag som väntar.

Ska vara på jobbet 11.30 för att få bussen klar, varm och go tills det är dags att ta ombord alla mina kollegor.
Vi blir många. Säkert uppåt 1000 personer på båten, kanske mera.
Jag har inte koll på hur många bokningar det är.

Björks & Byberg har hela båten Birka Cruises för sig själv.
Det är företagets julklapp till oss anställda.
En kryssning med allt vad det innebär.
Hytt, mat och resa, underhållning och annat.
En konferens inbakad i allt förstås.
Mycket intressant kommer det att bli för mig som är nyanställd att få all information om koncernen och dess framtidsplaner.

Träffa mängder med nya kollegor och umgås så länge det passar mig.
Jag vet att när kvällen kommer, middagen ät äten så drar jag mig nog snart till min hytt
Är ju inget för dans och festa.

Tar med mig något att läsa och kryper in i min singelhytt som jag betalade extra för att få.
Först jobb några timmar med körningen dit, parkera bussen tryggt och fint.

Jag hade ju inte ens tänkt åka med på denna resa då jag inte är så förtjust i fulla människor.
Dessutom åker jag ju båt flera gånger i veckan på Eckerökörningarna.
Nu gör jag det ändå.
Det blev ju bra då jag dessutom kör alla från Västerås dit.

Lite småspännande dag framför mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards