Alla inlägg den 22 januari 2019

Av Sirpa - 22 januari 2019 11:12

Nu har jag varit och fyndat blandfärs på Coop.
Svenskt kött till 100% och det är viktigt för mig. Köper inte utländsk.

Brukar frysa in små plastlådor med lagom portioner för Nova. Hon älskar köttfärs.
Nu hade jag packat ner alla smålådor så då fick det bli plastpåsar.

Små dubbla knyten som jag bara vid behov, klipper av ett knyte och tinar upp.
Det fungerar alldeles utmärkt.

Köpte även hamburgare till ett kanonpris som vi kommer äta idag.
Min yngsta dotter, barnbarn och Ludde basset kommer hit idag.
Barnbarnet är inge pigg. Hon är febrig och lite hängig.
Hon kan ju vila hos mormor också.

Vi har inte setts på länge så det blir trevligt.
Jag ska iväg ett par timmar på eftermiddagen och köra skolbarn.
Sedan återkommer jag hem igen.

Körde tidig morgon redan och passade sedan på att handla

Av Sirpa - 22 januari 2019 04:22

Det var ett tag sedan jag sov en hel natt.
Nova försökte väcka mig tidigt men jag lysnnade inte på henne utan sov vidare.
Behövde denna sömn.

Sedan 20 minuter innan väckningen lade hon sig på min höft. Då vaknade jag till.
3.40 var klockan då och dags att snart gå upp.
Fixade kaffe efter toabesök, gav Nova frukost som inte dög. Vet inte vad hon förväntat sig att få.
Jag har ju lovat henne nötfärs nån dag.
Får ta en tur till affären idag.

Gjorde smörgåsar att ta med och en liten thermos kaffe. Den lilla fina thermosen vi fick på Swebus som julklapp för några år sedan. Den är toppen.

Har nu lagt mig en stund i sängen och vaknar till med väldoftande kaffe i koppen bredvid mig.
Det har snöat inatt. Inga jättemängder men säkert tillräckligt för att det kommer ställa till det på vägarna idag.

Jag körde ju en tur igår som startade i Surahammar, vidare Ramnäs och till Virsbo.
En kombinerad brukslinje/skolkörning.
Jag missade en villagata i Virsbo, svängde en för tidigt.
Det gjorde mig förtvivlad då det var två barn längs gatan som fick lov att skjutsas av föräldrarna istället.
Det uppdagades när jag var i Ramnäs på väg tillbaka.
Min chef ringde och checkade av.

Jag var helt förstörd och arg på mig själv.
Så kollegor och chefen hade fullt sjå under resten av dagen att få mig lugn igen.
Det är ju min mardröm att missa nåt barn.
Nu hade jag gjort det.
Har såna enorma krav på mig själv.
Vill göra ett perfekt resultat och ett bra utfört arbete.

Kollade noga upp vägen och har nu med en extra karta för att göra rätt idag.
Hoppas nån av föräldrarna står ute med barnen idag så jag får en chans att be om ursäkt.
Det är det minsta jag kan göra.
Jag har gjort fel och vill rätta till det.
Sedan därifrån gå vidare.

Barnen är viktigast och dem ska vi värna om tillsammans. Hjälpas åt att skydda.

Annars gick dagen bra.
Jag var hem tre timmar. Åt och sov en stund.
Sedan ut på en körning som visade sig vara nåt som hamnat hos oss av misstag.
Det fick jag veta på eftermiddagen.
Så jag fick inga med mig och då heller ingen retur senare
Körde en extratur på en skola och slutade en halvtimme före utsatt tid.
Kändes snopet.
Jag vill ju jobba.Så mycket tid som möjligt.

Fördelen blev att min varma sköna buss genast fick annat jobb.
En kollega hade fått nåt fel på sin längs färd så min buss fick hoppa in som ersättare.
Alltid nåt bra som sker ur andra händelser.

På kvällen igår var jag över till min blivande lägenhet och mätte upp lite väggar, kollade in de ytor och förvaringar som finns så jag kan detaljplanera flytten.
Se om det är nåt jag inte ska ha kvar i möbelväg.
Praktiskt och genomtänkt.
När det är flyttdag vet jag vart det mesta ska ställas.

Pratade med yngsta dottern som gärna tar en av mina kallaxhyllor. Får se vilken jag kan avvara.
Kanske inte nån.

Nu är det dags att dra igång denna dag.
Hopp i uniformen och ut i kylan.
Nova har gått och lagt sig igen.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards