Direktlänk till inlägg 23 januari 2019

Middagen klar

Av Sirpa - 23 januari 2019 01:12

Tisdagen började med Virsboturen som vi kallar den för tydligen.
Inte alls så kallt som dagen innan. Bara -5.
Det hade snöat på natten så det låg som ett extra vitt täcke på det tidigare hala väglaget.

Jag rullade till Surahammar med en varm och go buss. Värmaren hade fungerat fint och påbörjat grunduppvärmningen av bussen.
Tog mig kaffe och smörgås i Sura innan jag körde igång turen.
Plockade med stammisarna som åker varje dag.
Trevliga människor som hälsar glatt godmorgon.

Fint vinterväglad mellan Ramnäs och Virsbo.
Härligt att köra.
Fick som tidigare med mig många i bussen tillbaka. Idag körde jag rätt väg och fick med mig de två jag missade igår morse.
Fick chansen att be om ursäkt och förklara vad som hänt.
Kändes bra.
De tyckte att det inte gjorde nåt.

Jag tycker själv att det är viktigt att jag erkänner mina misstag, rättar till dem för att sedan kunna gå vidare.
Det är så många människor som skyller ifrån sig eller skuldbelägger andra när de gjort fel.
Jag står för det jag har gjort.

Släppte av vid skolorna i Ramnäs och Surahammar innan jag åkte tom åter till depån.
Tankade bussen.
Fick sedan inte igång den. Gjorde allt som jag ska men den ville inte.
Hämtade vår egen hustomte som kom ut och checkade läget.
Han hittade till sist felet som var en brytare vid motorluckan som skakat ur läge.
Där lärde jag mig någonting nytt igen.
Jag var så tacksam över hjälpen.

Parkerade bussen och åkte hemåt.
Åkte till Stora Coop och handlade mer än jag hade tänkt.
De fyllde på överallt i diskarna och hade satt ner priset på utgående datum.
Köpte köttfärsen som Nova fick av, färska hamburgare och lite annat.
Ringde yngsta dottern och barnbarnet som senare kom över till mig.

Tog även med 6 stycken banankartonger till från butiken.
Nu borde de räcka till flytten.

Hann vila en stund och prata med x:et i telefonen innan gänget anlände.
Ludde själaglad över att få komma till mormor.
En stund efter de kommit åkte jag och körde skolsvängen jag hade kvar denna dag.
Fick med en liten tös som klivit på fel buss.
Körde henne åter till skolan så kunde hon åka med nästa tur med rätt buss.
En lite förvirrad liten skrutta som jag såg till att lämna noga åter i skolan.
Hon ringde sin mamma också så allt ordnade sig.

Styrde hem bussen till sin plats och åkte hem efter att ha meddelat om tösens återkomst till skolan ifall nån skulle ringa.

Kom hem trött och med banankartonger i släptåg, till ett dukat bord med nystekta hamburgare, gott bröd och efterrätt till och med.
Skönt att komma hem till ett levande hem.
Vi åt och fikade och pratade om lägenhet, målning och möblering.

Jag funderar på att måla om köpmandisken och ställa i hallen i nya lägenheten.
Mejlade de som bor där nu och bad att få mått i hallen på en vägg.
Det funkar med köpmandisken där.
Men jag vill inte ha den träfärgad som den är nu, utan vit.
Den har jag haft på balkongen i denna lägenhet.
Plockade ur lådorna och vi lyfte in den så den får torka efter utevistelsen.
Får se när jag sätter igång och fixar den.

Det är en möbel som hängt med ett tag.
Gillar alla lådorna som passar mitt ordningssinne perfekt.
Där kan jag ha vad som helst, tillgängligt där i hallen.


Bar ner den sista delen av skrivbordet till dotterns bil då de skulle åka hem.
Såg lite på tv innan jag kände att sova är det enda rätta.
Skulle tro att jag somnade innan 21.
Jättetrött efter en lång och innehållsrik dag.
Delad dag på jobbet gör att den blir väldigt lång.
Hinner fara omkring på många håll under alla timmar.

Vaknade så vid midnatt utav något.
Vet inte om det var en vägskrapa ute eller vad det var som lät.
Vaknade hursom och kunde inte somna om.
Ska bli skönt att flytta och få sovrummet helt mot innergården.
Det går ju ingen väg på den sidan.
Nu hörs allt från Cityringen och det är dygnet runt.

Börjar jobba vid lunchtid Onsdag så jag kan vara vaken några timmar och somna om sedan.
Nova ligger småsur i soffan och sover efter att jag grälade på henne när hon klättrade bland flyttkartonger och hade ner en tomkartong med ett himla oväsen, mitt i natten.
Vill ju inte störa grannarna.
Hon är så levande nyfiken och är överallt och rotar.
Älskade kisse, hon kommer straxt till mig ändå när hon surat klart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards