Alla inlägg den 26 januari 2019

Av Sirpa - 26 januari 2019 13:37

I början på Januari togs Ms Eckerö i torrdocka för att fixas till.
Det blev tre veckor med andra körningar och diverse arbetsuppgifter innan det nu idag, Lördag var dags för mig att köra till Grisslehamn igen.

Hann längta riktigt ordentligt efter dessa långa dagar och härliga gäster som åker med våra bussar till och från båten.
Turerna drog igång igår fredag.

Gick upp 3.30 på morgonen.
Fixade kaffe och mackor med.
Packade min kasse med sovgrejer och styrde sedan Cindy till depån i Hallstahammar. Min buss stod parkerad i tvätthallen inomhus så den var varm.

Nya rutiner med incheckningen för gästerna så jag hade med informationsblad med och satte redan igång i Köping att informera om dessa.
Tog med gäster från tre orter.
Köping, Hallstahammar och Västerås.
Lika noga info hela tiden.
Det gör resan så mycket tryggare för gästen att veta vad som gäller vid framkomst.

Väglaget var helt ok.
Stundtals väldigt halt men det gjorde inte mig någonting.
Då kör jag bara därefter.
Stannade till de 15 minuterna vid macken i utkanten av Uppsala.

Sedan rullade vi vidare för att vara framme i Grisslehamn straxt efter 9.
Parkerade bussen, stängde och låste allt och checkade själv in på terminalen.
Det görs manuellt av dem som tar emot våra passagerarlistor.

Kom snabbt ombord.
Fick en delad hytt med en kvinnlig kollega från annat bolag.
Kycklingwook i kafeterian innan jag sedan intog hytten, bytte om och lade mig att sova.

Ligger nu och vilar en stund till innan kaffet.
Sov lite halvdant men det räckte gott.
Så härligt att vara igång igen med dessa körningar som jag gillar så.
Bara de tidiga turerna.
Då är jag hemma igen vid 20.15 tiden om allt flyter på.
De sena blir hemkomst efter midnatt och det är inte min grej. Då är jag för trött.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards