Alla inlägg den 27 januari 2019

Av Sirpa - 27 januari 2019 20:58

Bor snart i kartonger helt.
Fick mycket gjort i eftermiddags och kvällen.
Rensar, kastar, tömmer och packar.
Mår riktigt dåligt stundtals när känslorna tar över.

Det var ju inte såhär allt skulle bli.
Våra drömmar, planer och visioner är borta med vinden.
Allt slaget i spillror.

Jag packar ihop allt mitt och livet går sedan vidare.

Av Sirpa - 27 januari 2019 08:28

Idag är ingen bra dag för mitt huvud.
Vaknade tidigt med huvudvärk och tog tabletter.
Kändes som att den skulle ge vika men när jag duschat och fortsatte med flyttpackningen här i röran så kom värken åter med förnyad kraft.

Hade planerat att gå ut och äta lunch med en god vän men det var bara att avboka.

Nu är det inte skönt att vara jag

Känns lite som att det är lite för mycket för min hjärna just nu...

Av Sirpa - 27 januari 2019 06:30

Min härliga dag med goa resenärer avslutade jag med en riktigt tung kväll.
Hade redan då vi lämnade Grisslehamn ont i magen.
Vet inte riktigt varför.
Det bara ökade under hemresan och när det var dags att rengöra bussen var den jättejobbig.

Tankade diesel och adblue. Bara det tog tid då vi måste vända bussen ute vid pumparna för att få i av båda sorterna.
Händerna stelfrusna vid korthanteringen i kylan.

Sedan in i en låst och igenbommad tvätthall.
Tömning av knökafull toa. Hanteringen inte den ultimata direkt.
Ett kärl med grov slang på kopplat till toaavlopp som dras in under bussen. Fungerar bra men svårhanterlig och tidskrävande.
Rengöring av den och toaletten och påfyllning av sanervätska.

Sedan dammsugning av bussen som är ett slagsmål med munstycke och slang som inte passar ihop. Rör som är alldeles för långt för att jobba med i trångt utrymme.
Kramp i händerna och handlederna efter det äventyret. Genomsvettig.

Redan i Köping grovstädade jag bussen invändigt. Mycket kvar efter gästerna och det mesta snyggt ilagt i soppåsarna.
Uppfällning av lutade ryggstöd.
Nedfällning armstöd. Gardiner tillrättlagda och fotstöd uppfällda för att komma åt golvet sedan med dammsugaren.

Efter dammsugningen stängde jag till bussen och tvättade den.
Först på med tvättmedlet. Slang som trasslade in sig i allt längs vägen när jag rörde mig längs bussens sida.
Samma sak andra sidan.
Borstning av vindrutan.
Sedan full fart med högtryckssprutan
Skit och salt satt som berget bakpå bussen.
Mera handborstning och idag hade jag hjulhusen fulla med packad snö och is.
Det måste bort då bussen skulle ställas inne i verkstadshallen efter rengöring.
Jobbade hårt med att få loss allt.

Såg att tiden rann iväg och min körtid var på väg att ta slut.
Snabbt ut med bussen och in med den på sin plats i verkstaden.
Trångt, mörkt, immiga rutor och kondensrök överallt gjorde inte sikten bättre.
Igen med portar, låst och släckt.

Tog en paus med en kollega i fikarummet.
Var tvungen, jag var så trött och slut, svettig och ont i magen.
Satt och pratade en stund med honom om hur tungt det är med hanteringen av allt i den hallen som finns på den depån
Allt är så bökigt. Jättehalt dessutom denna tid på året då det ligger avfettning på golvet.
Som såpa.
För mig jobbigt efter alla arbetstimmar och jag är trött.
15 timmar tar på en.

Skurade bussen invändigt.
Kände att det var grus kvar fast jag dammsugit. Satte ut soppåsar på varje stolsrad.
Ställde upp dörrarna så allt fick torka.
Spolarvätska hade den fullt då jag fyllde redan på mogonen.

Detta är ett tufft jobb som jag ska hinna göra inom en timme, ofta mindre än så, beroende på hur smidigt resan gått och hur snart jag kan vara på depån.
Vinterhalvåret är värst då bussarna är så grovskitiga.
Det dras in mängder med grus och skit in på golven, på mattan i mittgången och det kryper in i alla skrymslen och vrån.

Jag är dessutom en människa som vill göra ett bra jobb, ett ordentligt jobb och inte slarva igenom.
Vill inte lämna en halvdan buss till mina kollegor.
Jag vill själv inte få en sådan när jag påbörjar mitt pass och vägrar då utsätta kollegor för det.

Våra gäster betalar för sin resa med oss och då ska det vara rent, överallt.
Rent, snyggt och prydligt.

Åkte hemåt jättetrött.
Redan då början till huvudvärk.
Kom hem till min lilla älskade Nova som grälade på mig hela kvällen.
Vi lekte och busade medans jag gjorde allt för att slippa magvärken.
Åt och drack, tog Alvedon.
Gick och lade mig vid 22.15 tiden.
Somnade bums.

Vaknade vid 4.10 denna morgon med huvudet dunkande.
Inte bra. Jag har lite för ofta huvudvärk när jag vaknar. Har haft det ända sedan smällen av bussluckan på näsan, som gav mig lindrig hjärnskakning då när det hände.

Livet behöver dessutom iordning för att jag ska hitta balansen.
Hittar inget lugn hemma längre.
Den finns mestadels när jag sitter och rattar bussen. Visst är det toppen att jag trivs så med jobbet, men ett hem är viktigt att kunna dra sig tillbaka till och ladda batterier.

Längtar väldigt efter att få mitt eget.
Med Nova i en ordning och ett lugn.
Denna röra ger mig huvudvärk bara.

Ledig idag och Eckerö imorgon igen.
Får se vad jag gör av denna dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards