Direktlänk till inlägg 29 januari 2019

Vilar i röran

Av Sirpa - 29 januari 2019 11:32

Ledig dag idag.
Ja från förvärvsarbete vill säga.
Annars är det full rulle mest hela tiden.

Är överallt i skåp och lådor och rotar.
Packar, kastar sånt som inte behövs och stuvar ner i kartonger, kassar och allt jag har hemma för att få bohaget packat.
Man kan tycka att det är långt till flytten men tiden går fort.
Jag jobbar ju heltid och mer därtill under Februari månad.

Vill få undan så mycket som möjligt så jag sedan kan sätta igång med att städa noga i de utrymmen som blir tomma.

Började morgonen med tvättstuga.
Känns bra att få rena jobbarkläder inför kommande dagar
Underkläder och strumpor likaså.
Känns lite konstigt att bara ha min egen tvätt att ta hand om.

X:et sköter ju allt på sitt håll nu.
Han bara betalade halva hyran för Februari så inte jag behöver bära hela kostnaden.
Det känns tryggt.

Har en hel del packat som är hans som jag hoppas att han snart kan hämta härifrån.
Jag behöver få tömma rum för att hinna allt till flyttdagen.
Fick glädjesamtal från min son idag att han kommer och hjälper till med flytten när det är dags.
Den hjälpen tar jag tacksamt emot.

Nu ligger jag i soffan med benen högt.
Känner mig svullen och konstig idag.
Hade igår tecken på analkande förkylning.
Hoppas det inte bryter ut, jag har varken tid eller råd att vara sjuk nu.

Fixade god lunch.
Potatisbiffar med bacon och kokt blomkål.
Lingonsylt till. Jättegott.
Blev en matlåda över till senare.

Jag håller på och äter ur det som finns i frysen. Det är inte så mycket kvar.
Tänkte sedan frosta ur den och städa den noga. Låta den vara avstängd sedan.
Förbereda så mycket det bara går och likaså leva på den mat jag har så jag sparar pengar.

Känner mig lite sliten idag.
Skönt att inte behöva iväg någonstans utan den tid jag har kan läggas på det som behövs här i lägenheten.

Har källarförrådet kvar att gå igenom
Min yngsta dotter ska låna min grill till Öland i sommar, så den ska köras bort för förvaring på annan ort.
Likaså mitt vackra glasbord från förtältet kan hon låna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards