Alla inlägg den 31 januari 2019

Av Sirpa - 31 januari 2019 21:23

Den här månaden, årets första månad 2019 började verkligen på ett väldigt konstigt sätt.
Plötsligt är jag inte sambo längre utan singel.

Jag har inget emot att vara singel men sättet att bli det på var ju inte direkt det mest smidiga.
Nåja :) Han gjorde sitt val och så är det.
Jag respekterar det fullt ut.

Nu är det sista Januari och jag har börjat nedräkningen till flyttdatum 26/2.

Av Sirpa - 31 januari 2019 13:47

Gårdagen var riktigt rejält jobbig.
Dels bråket med x:et vilket ledde till ett totalt avståndstagande.
Sedan allt jobb som jag åstadkom i lägenheten.

Tömde sovrummet på allt som gick att tömma. Bäddade en skön stor bädd i soffan, med bäddmadrassen och den ryggvänliga madrassen från sängen.
Nova orolig när jag for omkring och ändrade.
Resultatet blev bra tycker jag

Kändes bra att ha kommit bortfrån sovrummet. Känns mera nu att jag är på väg ut ur detta livet som jag absolut inte vill stanna kvar i.

Dammsög överallt noga då det dras omkring damm från alla flyttade möbler.
Blev genast bättre luft inomhus. Hade balkongdörren öppen för vädring.

Pausade stundtals med kaffe och sedan mat med en powenap, för att orka röja vidare.
Mitt i allt kom detta hårda avslut med x:et då jag satte klackarna i backen och sade ifrån.
Hans beteende mot mig har varit så simpelt att jag var jättearg.
Allt handlar bara om honom, hans liv och tankar. Jag skulle bara förstå och acceptera och låta honom agera hur han ville.
Det kunde jag inte då jag också har ett liv och egna känslor.
Förstår nu efter den vändan att jag haft ett ytterst litet värde i hans liv.
Allt annat var så mycket viktigare.
Precis allt annat!

När jag började säga ifrån i några saker så valde han att dra.
Bland annat gillade han inte att jag bad om att han skulle göra mera hemma.
Hela hushållets skötsel vilade på mig. Tvätt, handla, städa.... Precis allt!
Jag hann och orkade inte då jag jobbade så mycket och bad då om hjälp.

Sedan ifrågasatte jag hans kontakter på nätet med kvinnor som var sånt hysch hysch med.
Det kändes inte ärligt någonstans.
Något skedde bakom min rygg och jag hade inte med det att göra enligt honom.
Han var vuxen och bestämde vem han pratade med.
Mental otrohet på nätet.
Väldigt vanligt har jag läst om.

Så han valde bort mig då jag blev besvärlig och ifrågasättande.
Skyllde på att han ville att jag skulle få min frihet, bort ifrån hans kaotiska liv.
Han skulle ta hand om allt ensam.
Att han tyckte att jag var värd bättre.

Det som gjorde mig arg var det slingrande ikring anledningarna.
Vi hade kommit överens om att säga till den dag vi lessnade eller hittade nån annan.
Inte som nu, leverera ett brev på köksbordet med urlöjliga ursäkter.
Jag vill ha rakhet och ärlighet, annars får det vara.

Han hade under en längre tid planerat att lämna mig. Fixade till så att han bara kunde leverera brevet på köksbordet och utebli, utan att säga någon.
Fram till dess levde vi som vanligt, jag anade ingenting.
Vårt sista år var ju ett liv i kompisanda.
Vi levde under samma tak och skilda liv.
Han ville ju sköta allt sitt ensam.
Ensam är stark enligt honom.
Förstår att detta var en del av planen.

Idag är jag glad att detta avslut skedde.
Jag behöver inga dramaqueens i mitt liv.
Total kaos ständigt på grund av att människan inte klarade släppa nåt i sitt gamla liv. Allt hängde med!
Precis allt.

Gårdagen avslutade jag med att göra rent köpmandisken, slipa den och måla på ett lager färg.
Tänkte ha den vit till min nya hall sedan.


Det tog en stund med allt detta jobb.
Kröp isäng vid 20 tiden men hade svårt att sova.
Ilskan inombords fortsatte koka.
En god vän ringde mig och jag kunde ventilera med henne.
Det kändes lättare att få prata ur mig ilskan.

Sov alldeles för lite och gick upp 3 imorse.
Åkte och jobbade. Körde Eckerögäster.
Orkade inte glittra av glädje som jag brukar.
Väl på båten åt jag lax och potatismos och gick och lade mig direkt.
Sov två timmar så nu är jag piggare.
Straxt kaffe innan hamngång och hemfärd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards