Direktlänk till inlägg 1 februari 2019

Ny månad nya tag

Av Sirpa - 1 februari 2019 03:55

Den där förgrömmade badringen jag släpar omkring på runt mina höfter är jag så less på nu.
Kan inte ens ha mina finbyxor i jobbet utan att de sitter som korvskinn.

Nu är det första Februari och jag har orken och inspirationen till att ta tag i elimineringen av badringen.

Tänkte ta en fastedag idag, bara intag av flytande hela detta dygn för att sedan imorgon Lördag äta mat igen.
Fast då endast sådan mat som är nyttigt för min kropp.
Inget som göder badringen.

Gjorde ju ett tappert försök för en månad sedan snart och det gick åt pipsvängen då vardagen kraschade en aning.
Nu ror jag vidare på den nya vägen med flytt och allt, så det känns bra.
Att ta mig till ett totalt välmående är målet
Vill känna mig bekväm i jobbkläderna och få den riktiga orken tillbaka.
Det kan jag bara nå igenom att börja träna igen och äta på ett sätt som ger energi och inte bygger fettceller.

En dag i taget ror jag igång detta livsprojekt
Får se hur mycket jag hinner åstadkomma till min 60 årsdag i maj.

Hade en så annorlunda dag igår på jobbet.
Min ork var nere på minus, trött, håglös och hängig kände jag mig.
Efter att ha sovit på båten två timmar kändes det bättre.
Ännu bättre efter att ha fikat med en kollega som ägnar mycket tid åt träning och hälsan.
Vi hade mycket att prata om.
Han ska ordna så jag får en provmånad på ett gym i stan som är bra.
Precis det jag behöver just nu.

Mina härliga gäster gav mig så grymt mycket beröm för min körning att jag kände mig riktigt glad och på gränsen till att jag rodnade, så mycket kom det.
Var som att mina gäster visste att jag behövde lyftas just den dagen.
En kollega som själv kör dessa turer instämde i berömmet.
Han och en kompis var ute på havet och njöt av ledighet.
Tack alla för de fina orden!
De värmde och stärkte min tro på mig själv.

Städning och tvätt av bussen på depån gick smidigt och fint.
Hann med allt jättebra tack vare att jag inte hade så många stopp denna dag.
Kom till depån i tid och kunde fixa bussen utan att stressa.

Åkte så hem med min bmw Cindy.
Gamla damen som måste besiktigas denna månad.
Ska ordna det kommande vecka tänkte jag.
Hoppas det inte är några fel. Jag har inte ekonomi till det just nu.
Hon är pigg och glad efter utbytet av tändspolar, det är ju jättebra.

Kom hem till en jättekelig Nova som ägnade resten av kvällen åt att klaga över hur ensam hon varit hela långa dagen då jag jobbade.
Det blev god mat för henne. Nudelsoppa åt mig och sedan lekte vi med Pricken.
Det ger henne bra motion och stärker hennes smidiga starka kropp.
Hon är så fin min lilla tjej.

Vi lade oss att sova vid 21.30 tiden.
Jag slocknade som ett ljus omgående.
Vaknade på natten och kände hur Nova låg tätt intill mig och sov djupt.
Mysigt och varmt.
Somnade om direkt och vaknade för denna dag, Fredag 1:a Februari, redan 2.25

Hjärnan spann igång så jag valde att gå upp.
På med kaffe och tidig frukost till Nova.
Fastedag inledd för mig direkt.
Tar med bara flytande till jobbet idag.
Lite speciell dag idag på jobbet.
Ska storrengöra våran fina dubbeldäckare och sedan köra lite skola på eftermiddagen.

Funderar på att gå till jobbet idag
Beror helt på hur halt det är.
Har ännu inte ens tittat ut så det får bli ett senare beslut
Bilen får stå iallafall. Tar bussen om inte promenaden fungerar.
Det blir ju en bit ändå att vandra till bussen och från den till jobbet.

Välkommen Februari.
Känns verkligen som den första dagen på en nystart till ett hållbart liv med mig själv och Nova i focus.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards