Alla inlägg den 2 februari 2019

Av Sirpa - 2 februari 2019 22:54

Lite sköna sovstilfoton på mitt "barnbarn" Ludde. Han är en basset med egen avslappnad stil.

Av Sirpa - 2 februari 2019 10:40

Återigen Eckerökörning.
Har elev med idag. Kollega som ska lära sig linjesträckningen från Eskilstuna.

Jag körde och han hjälpte till med lastning.
Knepigt väder och väglag idag.
Småregn och knaggliga vägar efter snöfallet igår.
Kändes i ryggen när vi var framme.
Stängde till bussen och gick ombord på båten.

Provade Kikärtsbiffar i kafeterian idag.
Inget jag väljer fler gånger. Första gången jag åt nåt som inte var tilltalande här ombord.
Allt annat har varit suveränt gott och smakligt.


Jag låg vaken inatt ett par timmar så efter maten var det bara att uppsöka hytten för vila och sömn
Gungar sådär behagligt idag.
Sövande...

Av Sirpa - 2 februari 2019 01:02

Har ju bestämt mig för att komma igång med min träning igen, som får mig att må så bra.
Det är full vinter ute och lockar inte direkt till några längre turer längs de hala trottoarerna.

Lade ut ett anrop på fb om någon har ett löp/gå/joggband stående och skräpar.
Eller en motionscykel.
Fick ett par svar på detta, vilket resulterar i att jag på söndag kommer att åka iväg för att titta och testa ett löpband.
Det är en lite stadigare variant och därför kostar lite mera än jag hade tänkt mig.

En kollega och vän som har den nu och inte använder. Betalningen kunde jag dela upp på flera enligt honom.
Det känns ju toppen.
Vore så skönt att få hem ett band.
Hade ett gåband förut då jag bodde i Kungsör.
Den använde jag flera gånger i veckan och bibehöll en toppenform fast vädret var dåligt.
Hoppas den känns bra för mig så kommer jag igång direkt.

Funkade nästan med flytande intag av näring igår.
På kvällen blev det dock en burk tonfisk som fast föda. Var darrig och hungrig efter jobbiga timmar på arbetet.
Hade först kört vår dubbeldäckare till andra depån 20 minuter bort för stortvätt.
Tvätten här är kaputt för tillfället.

Det var ett tungt jobb.
Tvätta all denna yta och skit som satt fast som berget. Vägsalt och annat kolsvart äckel från vägarna.
Skrubbade för hand med långborste och jobbade mig alldeles matt. Blåste på med högtryckstvätt och skrubbade mera tills lacken var ren och fin.

Körde sedan tillbaka till stan.
Valde en mindre väg för att slippa allt saltsprut på E18.
Jo tjena, bussen var skitig igen fast inte lika ingrott och illa.
Suck! Hopplös tid på året detta.
Besviken och trött dammsög jag golven och sätena invändigt.
Skurade golven. Putsade fönstren och fixade.
Allt tog enorm kraft som jag egentligen inte hade. Pausade kort ett par gånger för att samla kraft åter.
Åkte hem efter de timmarna. Åt soppa och sov en kort stund. Skönt med delad dag.

Sedan tillbaka för att köra skolbarn från Naturskolan i Askö.
Vid det laget var det fullt snöoväder och vägen började snöa igen i sidvinden.
Oerhört halt och slirigt.
Vägen plogad ut en bit över diket där jag skulle svänga in och vända bussen.
Åkte ner med bakre höger hjulpar och lyckades ta mig upp igen genom att backa tillbaka samma väg.

Det yrde snö in i bussen då jag lastade barnen. De var försenade så min nästa körning skulle jag inte hinna.
Dessutom svårt att se för allt det vita.
Vilket var väg och vilket var åkermark.
Trafikledningen ordnade bort den andra körningen från mig.
Segt i trafiken i stan. Snö överallt. Köer och stök.Tog jättelång tid.
Kom så till sist åter depån och gjorde ren bussen innan hemfärd.

En av lärarna hade lyckats välta ur en halv hink med tärnade rotfrukter och grönsaker i bussen, så jag hade jobb.
Åkte hem och gjorde rätt snart kväller.
Var riktigt slutkörd i orken för denna dag.
Rejält gympass med morgonens timmar av busstädning och tvätt.

Plockade lite härhemma och förberedde Lördagens Eckerökörning
Ska ha en elev med mig på turen som ska lära sig körningarna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards