Direktlänk till inlägg 8 februari 2019

Dagarna går

Av Sirpa - 8 februari 2019 05:06

Helt bara sädär blev jag av med jobb för två dagar då vi insåg att jag inte behöver gå de två återstående blocken för att få Yrkeskompetensbeviset.
En besparing för företaget tänkte jag.
Samtidigt blev det ett stort hål i min tidsbank på jobbet.
Dessa timmar måste jag någonstans inom de närmaste månaderna jobba in.
Gillar inte att vara skyldig.

Nåja, det löser sig. Jobb finns framöver i mängd och parti.
Fick en körning på Lördag som kommer ge en hel del timmar och det känns tryggare.
Kommer att köra Vsk bandy 18 från Västerås till en match i Vänersborg.
Det kommer verkligen att ta hela dagen.
Med stopp under matchtimmarna vid Arena Vänersborg innan hemfärd sent eftermiddag.

Ska bli spännande dag då jag ännu inte kört ett lag mer än kort sträcka i Stockholm då jag förflyttade juniorlandslaget i fotboll mellan två punkter.
Dessa grabbar var jättehärliga att köra.
Trevliga och tacksamma.

Jag kommer att förbereda resan noga så allt ska flyta på bra.
Ser till att bussen är utrustad med det vi behöver under dagen.
Körningen är ju inget bekymmer. Det är rutinerna med lagkörning jag behöver pränta in.
Det skall vara ugn med i bussen och mat som jag ansvarar för värmningen utav så spelarna får mat då de duschat och gjort klart allt inför hemfärd.
Till detta bestick och servetter, sopsäckar.

De behöver få i sig näring och sedan vila tryggt i bussen medans jag kör hemåt.

Utmaningen känner jag är, innan rutinen kommer, att få till det med mina kör och vilotider. Vi har ju stränga lagar att följa och de måste synkas med det uppdrag jag utför.
Jag får ju inte köra mera än 4 1/2 timme innan jag måste ha 45 minuters rast

Arbetsdagen får heller inte bli för lång och körtiden får jag förlänga max en timme. Dvs 4 1/2+4 1/2+1 timme. Sedan är det stopp och jag måste ha dygnsvila.
Heller får inte hela arbetsdagen bli längre än 15 timmar.
Det är mycket att tänka på.
Gäller att planera noga.
Så att framföra bussen är den minsta detaljen i allt.
Har aldrig varit i Vänersborg men det ordnar sig med gps.
Så min Lördag är fullbokad.

Igår fick jag en hel del gjort här i lägenheten.
Drog igång flyttstädningen. Den kommer vara rätt tuff att ha ensam med allt annat i livet samtidigt.
Lägger upp den i etapper.

Idag kör jag det som min yngsta dotter ska ha härifrån hem till henne.
X:et hämtar det som är hans.
Vi pratades vid igår på ett konstruktivt sätt.
Jag kommer få nyckel och kodbricka från honom idag. Då har jag koll på den biten.
Mina barn har varsin kodbricka.
Dem får jag på flyttdagen då alla är här och hjälper till.
Sedan har jag fullt antal som är mycket viktigt vid överlämningen till nästa hyresgäst.

Tack vare att det försvinner saker idag härifrån så kan jag tömma kontor och sovrum helt.
Ställer ut det i hallen.
Sedan är det bara att tvätta fönstren, torka ur garderoberna och skura golven.
Väggar och tak tål inte att torkas av, de har så billiga tapeter och färg, så dessa får vara.
Vill ju inte förstöra. De är inte smutsiga.

Efter att ha levererat till dottern så kommer jag hem och duschar. Dags att färga utväxten i hårbotten igen.
Håret växer som ogräs.
Vid 12.30 kommer jag att infinna mig på sjukhuset här i stan.
Det är dags för den årliga kollen av min hjärtklaff som inte håller tätt.
Ultraljud av hjärtat kommer göras.
Hjärtat kollas för att se så det inte förvärrats.
Blir det för stort glapp så är operation nödvändig. Hoppas detta dröjer tills jag är gammal och inte jobbar längre.

Efter detta hem igen och tvättstugan 16.00
Nödvändigt med tvätt då mina jobbkläder behöver fräschas till.

Så dagen är fylld av uppdrag
Det ligger ett paket från Apotea och väntar i kvartersbutiken också.

Tänkte åka förbi vid syrrans viloplats och tända ljus idag också.
Skulle gjort det tidigare i veckan men vädret var så dåligt att ljusen skulle slocknat.

Nova väckte mig redan 3.20 imorse.
Hon svalt som vanligt påstod hon.
Så det var bara att pallra sig upp.
Nu är klockan 5 och hon sover som en stock.

Jag själv ska vila en stund till.
Kan ju inte börja lasta bil vid den här tiden.
Grannarna sover några timmar till

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards