Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Sirpa - 16 februari 2019 13:31

Vaknade nyss efter en dryg timmes sömn i den lilla pyttehytten på Ms Eckerö.
Jobbar denna lördag som så många andra.
Kommer att jobba hela helgen då jag kör en Birka imorgon från Eskilstuna.

En mycket bra Lördag.
Sparsamt med gäster. Det har inte riktigt kommit igång ännu detta år.
Jag njuter av stillheten då jag kan ta det lite lugnt och inte behöver känna stressen över att inte hinna.

Underbar soluppgång och jag satt faktiskt där vid ratten och tänkte på hur bra jobb jag har. Trivs så in i bomben med det jag gör.
Så skönt nu också när dagarna blir längre och längre.
Det blir ljust tidigare och dröjer innan mörkret tar över på seneftermiddagen.

Gick ombord i lugn och ro. Fick min lilla hytt. Lade in grejerna och sedan var det dags för mat i magen.
Hade då varit uppe i över 6 timmar och inget ätit ännu. Bara kaffe.

Valde pastarätt idag.
Så gott med sås, parmesanost och valnötter.
Njöt så av att äta i lugn och ro medans kollegorna strömmade till vårt chaffisbord.
Tackade för mig, mätt och nöjd.
Tog med kaffe och drog mig tillbaka.
Inhandlade godis till födelsedagsbarn kommande vecka.

Bytte om och lade mig att sova.
Kände mig behagligt trött.
Kunde somna. Hörde när vi lade till på Åland och började återresan.

Gick så upp en dryg timme innan hamngång.
Ligger nu och bara myser innan det är dags för kaffe.
Trivs med ensamheten i hytten, båtens lätta gungning och tanken på att det straxt är kaffe tillsammans med kollegorna innan det är dags att lämna hytten och vänta in hamngången.
Sedan hemfärd med solen i ögonen troligtvis hela vägen.

Ännu en dag med några timmar på havet.
Ett snabbt besök i Finland

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards