Direktlänk till inlägg 19 februari 2019

En vecka kvar

Av Sirpa - 19 februari 2019 03:46

Om en vecka, om allt går som planerat så är det flyttdag för mig och Nova.
Nycklarna ska vi ha fått kvällen innan och isåfall har jag en del förberett för att bara ge järnet under tisdagen.
Flytta allt över till tvårummaren och städa ur det sista här.
För att kunna ge nycklarna till trean vidare till nästa hyresgäst.

Igår fick spis och ugn sin rengöring
Bakom, runtom, under, innuti och alla plåtarna. Så nu är det klart.
Grej efter grej blir färdigt och mindre städ till flyttdagen.

I veckan ska jag ta än mera.
Fönstren i alla rummen, en efter en ska putsas och karmar, fönsterbrädor torkas av
Badrummet storrenföras från golv till tak.
Avlopp rensas och de sista skåpen tömmas.

Ska bli så grymt skönt att lämna denna lägenhet och livet som var här, bakom mig.
Känner att jag har en enorm styrka inombords som bara växer för varje dag som uppbrottet närmar sig.

Med högt buret huvud vandrar jag nu vidare in i mitt nya liv.
Tar med mig allt det positiva jag själv vill ha i livet, som jag behöver och som ger mig glädje och energi.
Varje dag är så värdefull.

På min 60 årsdag ska jag vara en helt annan människa fysiskt än idag.
Träningen är igång och det med en beslutsamhet som ger styrka i benen och kraft i själen.
Varje steg jag tar nu är en bonus för framtiden.

Efter läkarens utlåtande också, att mitt hjärta håller måttet för att kunna träna i stort sett hur hårt som helst, ger mig sånt extra skjut framåt i tänket
Jag vill genomföra många lopp till innan jag lägger löparskorna på hyllan.

Fick igår utskrivet en annan blodtrycksmedicin som inte har vätskedrivande. Tog första tabletten nu imorse och kommer att om en månad gå på efterkontroll, för att se så de fungerar
Ska bli skönt att inte måste gå på toa efter några timmar efter tablettens intagande.
Ett moment mindre att hålla reda på.

Hoppas och håller tummarna att de nya passar mig. Lär känna det ganska snart skulle jag tro.
Känner min kropp såpass väl.

Om en stund rullar denna dag igång.
Jag har tidig körning från Surahammar med en kombinerad Bruks och skolkörning.
Den har jag haft tidigare och gillar skarpt.
Körning till Ramnäs och Virsbo.
Goa dagliga resenärer.

Sedan en extra körning från skola i Ramnäs till Mälarenergi arena i Surahammar.
Återfärd några timmar senare innan dagen är slut

Ska boka tid för besiktning av Cindy denna vecka också.
Vill ha det gjort innan flytten.
Ska se om det finns nån tid idag efter jobbet.
Tvättade henne igår så hon är redo

Hoppas det inte är nåt med henne
Behöver inga extrautgifter nu när jag håller på och styr upp min ekonomi till plussidan.
Är det nåt så har jag ju bara en månad på mig att åtgärda felen innan ombesiktning.

Går det illa så måste jag ställa av henne och vara utan bil tills ekonomin tillåter det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards