Alla inlägg den 24 februari 2019

Av Sirpa - 24 februari 2019 19:04

Min lilla älskade sambo har varit med mig hela dagen när jag städat och donat härhemma.
Hon kollade så fönstren blev rena efter putsen.
Checkade frysen efter avfrostning och rengöring.

Dammsugaren och skurhinken höll hon sig undan ifrån.
De var läskiga båda två tyckte hon.

När jag tittade in i köket efter att ha hängt upp all tvätt som var klara från tvättstugan, så satt Nova i en kasse.
Såg ut som att hon ville försäkra sig om att hon inte blir kvarglömd här när flytten körs på Tisdag.

Av Sirpa - 24 februari 2019 09:48

De här veckorna som jag bott i en flyttröra har varit grym och skoningslös terapi.
Ett effektivt sätt att bara tvingas bearbeta alla känslor och tankar.

Stundtals har jag bara suttit och gråtit av sorg över hur allt bara kraschade som vi drömde och planerade

För att sedan ur tårarna rest mig upp och borstat av mig det jobbiga och funnit ny styrka för att gå vidare, in i ett nytt liv.
Ett liv där jag vägrar släppa in någon man igen.
Detta vill jag inte genomlida någon mera gång i mitt liv.
Förtjänar bättre än så.

Jag bryr mig inte längre om att försöka förstå vad som hände.
Det som har passerat vill jag inte ha att göra med längre.
Vill inte ha någon ryggsäck att släpa på i mitt liv, utan det som sker bearbetar jag och släpper sedan.

Man lär sig något nytt varje dag heter det ju.
Det stämmer så bra.

Det kommer snart en vår och den tar jag tillvara i utvecklingen av mig själv som en ännu starkare, fristående individ

Av Sirpa - 24 februari 2019 07:01

Har nu under senaste nätterna haft så märkliga drömmar.
Det är tydligt att hjärnan städar upp i den röra som rådit den senaste månaden.

Hjärnan har säkert jobbat om nätterna och sorterat allt som hänt.
Nu börjar den nog sålla bort skräpet som inte behövs och hitta nya banor.
Defragmenterar helt enkelt och då kommer drömmarna som är helt galet tokiga en del.
Andra trevliga.

Drömde tex att mina barns far satt på en mässa som jag besökte och signerade sin senaste bok som var en storsäljare.
Mycket trevligt med såna drömmar.
Se andras framgångar och glädjas med dem.
Nu skriver han inte böcker, inte vad jag vet iallafall.
Men han kanske har planer att göra det :)

Jag somnade väldigt sent inatt.
Det var riktigt jobbigt då jag var jättetrött men hjärnan fick inte ro.
Känner att jag har lite för få möjligheter att prata med någon om allt som hänt.
Så tankarna får inte komma ut som ord utan blir kvar i hjärnan.

Jag vet att det är bra med drömmar.
Hjärnans storstädning.
Drömmer bara så konstigt, så under vakentiden funderar jag över drömmen, vad som den vill säga.
Kanske inget utan den bara ploppar upp.

Ligger nu i bädden i vardagsrummet.
Dricker min första kopp kaffe för denna söndag.
Funderar på att ge mig ut och gå några kilometer. Kan vara skönt med rörelse och frisk luft.
Det är mycket jag vill hinna göra idag.
Får bara inte glömma bort att vila också.
Många arbetsdagar ligger bakom mig och en stor flytt framför.
Vila är viktigt i det hela för att jag skall orka.

Nova fick sitt sista knyte med köttfärs i denna lägenhet.
Hade många i frysen som hon fått var tredje dag.
Hon älskar rå köttfärs.
Hon sitter i fönstret och studerar fåglarna som tjattrar i träden utanför.
Balkongdörren står öppen. Hon var ute där en stund.
Det är plusgrader ute idag och ska tydligen bli uppåt plus 8- 10 idag.

Vädret kommer att vara fint nu under de dagar jag flyttar. Jättebra!
Då kan jag flytta blommor och spindelgumman utan att de fryser och far illa.

Imorron måndag kommer yngsta dottern och lilla hit.
De ska hjälpa mig med flytten.
Lillan har sportlov och vill även hon vara med och greja vid mormors flytt.

Nu upp och igång med denna dag.




Av Sirpa - 24 februari 2019 01:27

Natten är sen och jag är ännu vaken.
Somnade till en kort stund vid 22 tiden för att vakna av en hostattack.
Var nog bara torr i halsen men hostandet gjorde att jag gick upp och drack vatten, tog halstabletter och hostan klingade snart av.

Men jag var klarvaken.
Hjärnan drog igång med allt som jag har kvar att göra innan flytten och all städning är klart.
Söndagen och Måndagen kommer att vara intensiva med det sista av städningen.
Fönstren i tre rum.
Badrummet skuras och putsas ordentligt.
Tömma och frosta ur frysen.
Rengöra kylen. Tvättstuga söndag eftermiddag.

Måndag får jag så nycklarna.
Hoppas redan på eftermiddagen då Yvonne besiktigat lägenheten jag ska ha.
Den skulle städas av en städfirma tydligen.

När jag väl har nycklarna är det bara att sätta igång och bära över mitt bohag.
Förbereda inför flyttdagen på Tisdagen.

Önskar att jag snart kan sova.
Behöver vilan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards