Direktlänk till inlägg 24 februari 2019

Grym terapi

Av Sirpa - 24 februari 2019 09:48

De här veckorna som jag bott i en flyttröra har varit grym och skoningslös terapi.
Ett effektivt sätt att bara tvingas bearbeta alla känslor och tankar.

Stundtals har jag bara suttit och gråtit av sorg över hur allt bara kraschade som vi drömde och planerade

För att sedan ur tårarna rest mig upp och borstat av mig det jobbiga och funnit ny styrka för att gå vidare, in i ett nytt liv.
Ett liv där jag vägrar släppa in någon man igen.
Detta vill jag inte genomlida någon mera gång i mitt liv.
Förtjänar bättre än så.

Jag bryr mig inte längre om att försöka förstå vad som hände.
Det som har passerat vill jag inte ha att göra med längre.
Vill inte ha någon ryggsäck att släpa på i mitt liv, utan det som sker bearbetar jag och släpper sedan.

Man lär sig något nytt varje dag heter det ju.
Det stämmer så bra.

Det kommer snart en vår och den tar jag tillvara i utvecklingen av mig själv som en ännu starkare, fristående individ

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards