Alla inlägg den 26 februari 2019

Av Sirpa - 26 februari 2019 03:12

Måndagen blev verkligen en flyttstädardag.
Tömde kylen och lade ut det lilla jag hade på balkongen.
Stängde av och diskade alla hyllor och dörrfack.
Skurade ur kylen noga.
Skönt få det klart.

Sedan stod turen till dusch och toalett.
Tog mig en dusch och putsade det sista därinne. Hade redan påbörjat.
Noga puts med fönsterputs sist innan jag stängde till helt.
Nu ska ingen använda det innan flytt.

Toastolen, väggar och golv stod på tur.
Allt sådant jobb tar tid då jag gör det så noga.
Pausade för lite kaffe och macka.

Fortsatte jobba med finputs i köket.
Packa det allra sista.
Nova sov nästan hela dagen så jag kunde i lugn och ro plocka ner gallret på balkongen
Nu får hon inte gå ut där mera.
Hon satt de sista gångerna på sitt bord där under morgonen.

Vid 14 tiden skulle den blivande lägenheten besiktigas. De fick bakslag på städningen så jag fick vänta på nycklarna.
Hade hoppats på att få tillgång till den tidigt och komma igång. Kände att jag inte kunde göra mera i det gamla.

Passade på att hämta det fordon jag hyr till flyttdagen. Allt var redo.

Dotter och barnbarn kom över.
De hade med en härlig inflyttningspresent.
Den visar jag sedan.

Vid 17 tiden ringde de och vi gick över och fick nycklarna.
Städningen var inte ok men jag orkade inte vänta mera utan vi gick och hämtade skurhink och riktigt rengöringsmedel.
Dottern skurade noga alla golven och bytte vatten för varje rum.
Det var svart det vattnet.
Så vi kunde inte förstå vad de hade skurat.

Efter det kändes det fräschare och doftade rent, inte unken skurtrasa som innan.
Alla har vi olika värderingar vad gäller städning.
Flyttstädning ska vara i detalj rent överallt.
Precis överallt.

Jag kommer att skura igenom köksskåpen innan jag börjar lägga in nåt i dem.
Likaså putsa några av fönstren som inte var rena. Toan under all kritik.

Byggde ihop en bur av kompostgallren där Nova får vara under flytten så hon inte kommer åt att rymma.
Den blev rejäl. In dit ska bädd, hennes toa och matskålar samt lite leksaker.

Vi hade med några lampor över så det var någon belysning.
Bar över några kassar grejer dit innan vi gav upp för denna dag.
Hade slut på krafter då jag hållit på hela dagen.
Gick till Kvartersbutiken och köpte mat.
Pizza och Kebabtallrik.
Kom hem och åt, jättehungriga.
Jag åt Kebabpizza.
Klockan var då 19.30

Bar över lite till innan det var helt slut med krafter.
Gjorde kväller
Jag sov i soffan och de andra i bädden.
Både sonen och äldsta dottern hörde av sig om tiden för flytten.
Sonen kommer 8 och dottern efter jobbet på eftermiddagen.

Vi somnade helt slutkörda.
Hyrbilen väntade på gatan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards