Alla inlägg den 1 mars 2019

Av Sirpa - 1 mars 2019 03:32

Nova och jag somnade tidigt torsdag kväll.
Inte så underligt då jag gått upp väldigt tidigt och varit igång precis hela dagen utan någon vila eller paus.

Sov djupt fram till 1.45 nånting då jag vaknade, badande i svett.
Känns att kropp och knopp fått jobba hårt under en period nu.
Nattens vila gav återhämtning som behövdes.

Såg igår när jag färgade utväxten i håret att jag har blåmärken överallt på kroppen.
Armarna, benen och på magen, höfterna och axlarna.
Syns att jag burit, släpat och slagit i lite överallt.
Inte konstigt att jag har ont.
Har ätit Alvedon för att klara allt.
Det måste ju göras. Inget blir gjort av sig självt.
Dessutom vill jag få det mesta färdigt snabbt för att komma till ro och bara jobba sedan, leva och må bra.
Träningen finns ju inte just nu och behövs knappast heller.
Så mycket som jag gått, burit och släpat så är det träning nog.

16000 steg på bara flyttdagen.
Grymt tunga lyft i säkert 10 timmar, hela tiden.
Allt står mig upp i halsen just nu så det ska bli skönt att komma iväg i jobb denna helg.
Få en distans och vila kroppen lite.
Att köra bussen är inte jobbigt.
Det som blir för mig är bara att jag hittar dit vi ska.

En hel del stopp och destinationer.
Först Globen Stockholm imorgon.
Hämtning av laget under Globen, där jag får backa ner dubbeldäckaren.
Bra få det gjort så hittar jag till nästa gång utan problem.

Sedan far vi vidare till Uppsala och äter lunch på Scandic innan vi far vidare mot Timrå.
Troligtvis lämnar vi av allt hockeyutrustning på Arenan innan det sedan är dags att checka in på hotell.
Scandic även denna gång i Sundsvall.

Där har vi Fredagens jobb färdigt.
Jag behöver vara på depån vid 7 tiden för att se över bussen och kolla så allt finns.
Fylla på med vattenflaskor åt grabbarna.
Se till att det finns kaffe.

Luleå Hockey A laget.
Det ska bli jätteroligt att få träffa alla.
Goa norrlänningar.
Passar ju bra med en Niva som kör dem också :)

Mitt barnbarn hjälpte mig att packa väskan igår innan de åkte hem
Har ju gärna ombyte i jobbkläder med mig då jag kommer att hjälpa till med i och urlastning av bussen.
Lär vara en hel del grejer.
Tur att bussen har skidbox bak så det finns plats ordentligt.

Nu är klockan bara straxt efter 3.
Nova ville ha sin frukost så det fick hon.
Leken pågår för fullt med jakt av leksaksmus som piper när hon bollar runt med den från rum till rum.
Jag har intagit dagens första kopp med kaffe, ett par tunna knäckebröd.
Gott och magen gillar få lite att jobba med.

Jag kan sova ända till 5.30 hade jag tänkt mig.
Ser mig omkring i det mörka, murriga sovrummet.
Det är mörkbruna väggar här som jag inte gillar.
Jag vill ha ljust omkring mig.
Ommålning gäller framöver i detta rum.
Får sätta upp nåt som bryter av på väggarna sålänge.

Det står kartonger med kläder staplade.
Har inte lagt så mycket krut på att få upp dessa ännu.
Får ta en dag framöver och ordna upp allt till en praktisk ordning.
Får se hur jag lägger upp allt med de förvaringsuteymmen som finns att tillgå.
Fasta garderober i sovrum och hall.
Sånt får ta tid. Det viktiga är att jag har de kläder jag behöver framme.
Resten får bli sedan

Köket är mycket längre framskridet i uppackningen.
Det hav av kartonger som stod framme har minskat ner till 8 stycken bara.
Dotter och barnbarn var så förvånade över att jag hunnit med så mycket.
Då har jag jobbat på intensivt så mycket jag bara orkat och hjärnan klarat.

Badrummet är en trist historia.
Ingen duschkabin utan det blir blött i fönstret och vida ikring fast det hänger ett draperi
Nån smart lösning behövs där också
Jag klurar på det.
Brukar kunna få till det bra med tiden
Novas toa är ju också där så ytan är använd till mycket.

Jag har att göra framöver och det gillar jag.
Att få till ett trivsamt boende är något jag brinner för.
Det som står högst på priolistan är att få balkongen innätad så Nova kan vara ute.
Oerhört viktigt.
Hon är så van att sitta därute och spana in fåglarna.
Här är det mycket träd runtikring så hon kommer att ha fullt upp.

Det får bli projekt 1 kommande vecka.
Jag har en intensiv arbetsvecka framför mig efter helgens körning.
Ser ut att vara mest skolkörningar och i det långa dagar.

Nu dags att släcka lampan och sova lite till innan det är dags för en spännande helg.

Luleå Hockey. Er chaffis gör sig redo för sitt uppdrag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards