Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Sirpa - 13 mars 2019 14:09

Kör idag en tur till och från Grisslehamn med gäster till M/S Eckerö.

Redan på morgonen insåg jag att det kommer bli en tuff dag.
Det snöade och blåste för fullt när jag lämnade mitt hem vid 4.20 tiden.

Bussen jag skulle ha denna dag var död på ström och med hjälp av en go kollega provade vi att starta upp med batterikärra.
Den tvärvägrade, ville inte jobba i busvädret
Fick en annan buss istället

Kom iväg lite småstressad och hann i tid till Köping där jag började ta upp gäster
Hemskt väglag!
Halt, spårigt, blåste kraftigt från sidan och snöade
Körde Hallstahammar sedan och vidare till Västerås.
Inte många gäster denna dag.

Mycket olyckor, trafiken rullade sakta, långa köer. Tog ombord i Enköping innan vi fortsatte mot Grisslehamn.
Stannade till 10 minuter vid macken utanför Uppsala.
Halkade vidare och väglaget blev bättre mot Grisslehamn.
Inte fullt så mycket snö men blåsten kvarstod.

Fick mycket beröm för trygg och säker körning.
Stängde ner bussen och gick ombord på båten. Fick min lilla hytt.
Gick direkt och såg till att få mat i magen.
Trött och slut efter den tuffa vägen hit.

Valde Fläsknoisette med rostad potatis och svampsås idag.
Jättegott som alltid.
Pratade med kollegorna om väglag och vedermödor längs färd.
Kaffe med till hytten.
Bytte om och kröp ner under sköna täcket innan det började gunga rejält.

Sedan gungade det och slog i båten av de sekundmeter som blåste på havet.
Jag somnade snabbt och sov djupt i över en timme.
Välbehövligt!

Har nu duschat och packat mitt.
Straxt dax att gå iland och styra bussen hemåt.

Av Sirpa - 13 mars 2019 13:14

Efter att jag varit hos tandläkaren och sedan handlat lite på Coop i centrum så fick det bli en god, rejäl frukost. En sen sådan då klockan redan passet 10.

Hade köpt goda fullkorns/fröbaguetter och en av dem slank ner med lätthet, med ost och Lördagskorv.
Korven fick givetvis Nova en skiva utav där vi satt i soffan.
Strålande sol ute och jag såg de dåligt tvättade fönstren som jag fick överta efter förra hyresgästerna.
Kommer tvätta dem när jag har den tiden.
Mycket annat måste först på plats i vår nya lägenhet.
Nova gillar när jag plockar hemma.
Hon studerar mig och vi pausar i jobbet och gosar, kelar och hon får godis.
Det är hon värd min lilla Prinsessa.

Denna Tisdag hade jag focus på att få bort de kartonger som ännu stod packade.
Mest böcker.
Plockade in allt i Kallaxhyllan i sovrummet.
Satte upp lite foton och tavlor samt en bonad som jag tror att min faster gjort.
Någon i släkten iallafall
Det blev lite mera ordning och reda i sovrummet

De bruna väggarna är hemska och dessa kommer jag att måla så fort jag får tid bara, under nån lite längre ledighet.
Det är så dystert med så mörkt rum.
Jag kommer att välja nån ljusgrå nyans och kanske en fondvägg med nåt annat.
Vi får se.
Har detta sålänge.

Sorterade bestick och annat i köket.
Så skönt att ge saker dess plats och veta vart de finns vid behov.
Pausade för lunch
En bit infryst pizza från när dotter och barnbarn var här i helgen.
Gott och lagom.

Kände av värken i mina leder igen.
Den ökade vartefter jag fortsatte med grejandet hemma
Fick lov att ta tabletter när det gjorde ont hela tiden.

Fixade till i badrummet med fleraduschdraperier som jag vill ha för att inte blöta ner Novas låda som också står i badrummet.
Vill också skydda fönstret från väta.
Testar iden annars får jag hitta på annat.

Såg på tv när orken tröt.
Fikade och åt choklad.
Funderar på hur jag ska få hem löpbandet jag köpt. Den går inte in i min bil.
Väger för mycket för att hanteras ensam.
Skulle vilja ha hem den för att använda.
Att röra sig ute i den vinter som råder är inte lockande. Blåsigt, kallt och svinhalt.

Nova och jag gjorde kväller ganska tidigt.
Skulle ju upp 3.30 och kände att sömn vore bästa medlet mot smärtan i lederna.
Den kommer garanterat av dessa kraftiga tempväxlinglingar som är från dag till dag.
Hört flera som säger sig ha ont i lederna.

Beställde från nätet kapslar med ekologisk ingefära och gurkmeja.
Provar om det hjälper.
Hoppas våren kommer tillbaka snart.
Det är nog bästa botemedlet

Av Sirpa - 13 mars 2019 04:00

Det känns inte som så länge sedan som Ludde var denna söta plutt

Nu är han en glad och halvgalen, jättesnäll dregglande luns :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards